Forfatter Emne: Hjul og syn  (Læst 2829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hjul og syn
« Dato: 04. April 2006 kl: 14:02:54 »
Forhistorie
Nu er der jo en generel regel om at man ikke må øge en bils hjuldiameter med mere end 5%.
Da jeg gerne vil have nogle større dæk(og fælge) på ringede jeg til en synshal for at få at vide hvordan den skulle skæres, hvis man ønskede at nå op på 10-15% (der skal 205/80 16´´ på). Det er helt i orden siger synsmanden, man ringer bare til importøren og får et papir hvorpå der står hvor store hjul fabrikanten mener er forsvarligt. Jeg griber knoglen og ringer til smc, der aldrig har hørt om sådan et papir. Til gengæld får jeg et papir hvorpå der står at en wv t3 syncro transporter kunne standardleveres med 205/80 16???? Nu har jeg så på fornemmelsen at der her er tale om en 16`` syncro, men det står der ikke en dyt om i papiret.
Nu ved jeg så også at forskærmen på en 16´´ er gjort større, for at man kan dreje med fjedrene i bund

Spørgsmålet er nu:
Er der nogen her på dette faantastiske forum, der har erfaring med at få synet en t3 med hjul der er (for) store, eller er der bare nogen der ved noget? Jeg kunne selvfølgelig også bare skifte hjul hvergang jeg skal til syn 8)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mads-kaa

  • Gæst
Hjul og syn
« Svar #1 Dato: 04. April 2006 kl: 14:34:44 »
Det kunne sgu være sjovt at prøve at syne en med for store hjul, og så have dit dokument med i hånden, så kan de vel ikke rigtig gøre noget???
Man skal vel bare sørge for at der ikke bliver problemer med hjulkasserne, og så skal speedoen vel også lige justeres?

/Mads