Forfatter Emne: Pakning i koblingscylinderen  (Læst 5853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Pakning i koblingscylinderen
« Svar #15 Dato: 26. Maj 2008 kl: 17:44:21 »
´Hvad i hede hule Hel...goland- Laver en hydraulik komponent på en betonkansten eller hvad det er. Pinlig renlighed. Tak.

Kurt
Kurt - 25115788

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #16 Dato: 26. Maj 2008 kl: 17:56:53 »
Kurt, det er da bare at klemme, indtil skiven og låseringen kan være der ;-)

Jeg er helt enig i at der skal en ny til, jeg kunne bare ikke finde den i hovwdiaudis produktoversigt i går.

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 26. Maj 2008 kl: 22:26:54 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Kurt, det er da bare at klemme, indtil skiven og låseringen kan være der ;-)

Jeg er helt enig i at der skal en ny til, jeg kunne bare ikke finde den i hovwdiaudis produktoversigt i går.

NOPE.

Hvis du ser på cylinderen, vil du se det yderste stykke til skive og ring har en større diameter end selve cylindergangen længere inde.
Du kan ikke få dine fingre MED IND i det første stykke for at klemme læberne sammen og få dem ned i selve cylindergangen.

Prøv bare med den gamle. :wink:
Been there. :twisted:

Kurt
Kurt - 25115788

Djursland

• Gæst
« Svar #18 Dato: 27. Maj 2008 kl: 08:51:01 »
Citat fra: "KHSalvesen"

Du kan ikke få dine fingre MED IND i det første stykke for at klemme læberne sammen og få dem ned i selve cylindergangen.

Prøv bare med den gamle. :wink:
Been there. :twisted:

Kurt

nej for hvis du kunne det skulle der et større stempel i kurt griner jeg kunne ikke lade være

Mvh Djurs  :lol:  :lol:

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #19 Dato: 27. Maj 2008 kl: 18:03:32 »
@kurt mfl. det kan sagtens lade sig gøre at hone en bremse/koblingscylinder og montere nye gummistempler - også uden brug af værktøj :lol:  :lol:
Det kræver blot øvelse, øvelse, øvelse og en smule tålmodighed.
Men hvorfor skulle man egentlig det ?? Priserne på stumper har aldrig været lavere, så det skal kun være fordi man VIL kunne gøre det selv :lol:  :lol:

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 27. Maj 2008 kl: 18:18:08 »
Citat fra: "PARKHAVE"
@kurt mfl. det kan sagtens lade sig gøre at hone en bremse/koblingscylinder og montere nye gummistempler - også uden brug af værktøj :lol:  :lol:
Det kræver blot øvelse, øvelse, øvelse og en smule tålmodighed.

NEJ det kan ikke.  :!:   :!:   :!:   :!:

KKrogsgaard.: Har du prøvet.  :?:

Du skal bruge "en der ligner dem man klemmer stempelringe sammen med". uanset hvad du siger.

Køb du dig bare en T3, så skal jeg nok komme med Koblingscylinderen og rep sættet, til næste træf. (begge dele ligger pænt i samme pose ude på værkstedet  :cry: )

PS. Jeg tror ikke det er nødvendigt at hone den.!

Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #21 Dato: 27. Maj 2008 kl: 18:25:16 »
Citat fra: "KHSalvesen
NEJ det kan ikke.  :!:   :!:   :!:   :!:

Du skal bruge "en der ligner dem man klemmer stempelringe sammen med". uanset hvad du siger.

Køb du dig bare en T3, så skal jeg nok komme med Koblingscylinderen og rep sættet, til næste træf. (begge dele ligger pænt i samme pose ude på værkstedet  :cry: )

:lol:  :lol: Ha, vidste du ville være der som et bøjet søm, jo gu kan det så, hvad tror du lærlinge i min tid fik lov at lave på de ældste øser der ikke ville ofre 2 bagerste hjulcylindre

PS. Jeg tror ikke det er nødvendigt at hone den.!

Self. skal den da hones, ellers går der vel ikke lang tid inden du har den samme ridse i den nye gummimand, + at cyl.  bliver slidt der hvor stemplet kører mest. Derfor bliver ældre fungerende hjul/koblingscylindre tit først utæt når nogen justerer bremser eller kobling, så den kommer til at køre et nyt sted.

Nix, nul, no way putte, du får ikke ret denne gang, uanset str. på overarme - :lol:  :lol: - her er det nemlig "put-i-hul-gefühl" :lol:

Kurt

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #22 Dato: 27. Maj 2008 kl: 21:28:11 »
Jeg tror jeg skilte ad og samlede to forskellige cylindere 3 gange pr. stk i søndags.

Tror du ikke du skal spise flere kartofler end pandekager Kurt?? ;-)