0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "casper"Nu er det så sådan at jeg ikke udtaler mig om hvad jeg _fornemmer_ der sker inden i motoren. Jeg udtaler mig om hvad jeg _ved_ der sker.Godt :wink: Citat fra: "casper"Men tag da og gør hvad jeg har gjort, monter temperaturovervågning af kølevandet og motorolien, så kan du sidde daglig og se at kølevandet bliver meget hurtigere varmt end olien. Det har jeg ofte tænkt på ville være en god ide.Så er der en chance for at standse i tide, og ikkenår motoren først er ødelagt.Det kan blive noget af et kontrol-panel:Olie-temperaturvand-temperaturTryk i kølevandssystemet:Til at detekterer utæthed til cylindre.Vakum bag luftfilter:Afsløre hvornår luftfilteret er ved at være tæt.Vakum bag dieselfilteret:Detekterer hvornår dieselfilter trænger til udskiftning.Er der andre ting der er oplagte?
Nu er det så sådan at jeg ikke udtaler mig om hvad jeg _fornemmer_ der sker inden i motoren. Jeg udtaler mig om hvad jeg _ved_ der sker.
Men tag da og gør hvad jeg har gjort, monter temperaturovervågning af kølevandet og motorolien, så kan du sidde daglig og se at kølevandet bliver meget hurtigere varmt end olien.
:shock: gearstangen ser sgu' lidt boejet ud. Maaske manglerde der en foeler til at fortaelle Skipper Skraek at gearskassen traengte til smoering!?
det er fordi det har været en benziner - deres gearstang er bøjet hvorfor ved jeg ikke....