Du har så meget ret Stetter!
T3-diesel er forsynet med et Bosch indsprøjtningssystem, der er fuldt selvudluftende under forudsætning af, at der ikke er nogle snedige motorkonstruktørwannabees, der har kortsluttet returløbet.
Derfor har du også helt ret i fejlsøgningen. Den tager falsk luft ind i dieselsystemet et eller andet sted, som kan variere alt efter filtertype. Bund, top, luftskrue, vandaftapning slangetilslutninger osv.
PS: Du skal ikke pille ved pumpejusteringen overhovedet! Det er ikke fejlen, og mængdeskruen er altså ikke en, man bare går og skruer op og ned på for sjov, med mindre man virkeligt ved, hvad man gør. Samtidig skal du holde pølserne væk fra det med blåt indcirklede anslag. Det er ikke tomgangsanslaget, men derimod LDA'ens hvileanslag.
Generelt er dieselpumper ikke noget, man justerer på, før man fuldt og helt har forstået dens virkemåde og reguleringsmekanismer. En mekanisk dieselpumpe er et enestående stykke finmekanik, der typisk holder længe nok til, at den kan nå at gøre tjeneste langt over en mill. km, så længe der ikke er pilfingre i nærheden af den. Til gengæld kan forkert trimmet dieselpumpe tage livet af motoren på få minutter.
PPS: Temmelig modigt, at fylde filteret op manuelt med mindre man har filtreret det ihældte diesel til 1 my på forhånd. I min verden vil jeg hellere have et dødt batteri end et dødt højtryksstempel.