Forfatter Emne: Luftindtag 2,0 og 2,1  (Læst 2696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Luftindtag 2,0 og 2,1
« Dato: 13. April 2006 kl: 20:53:09 »
Har kig på en 2,0 luftkølet fra 82, men hvis nu man skulle ligge en 2,1 i, hvordan så med det foreste og nederste luftindtag, det er der nemlig ikke på de gamle busser...

skal der laves hul og monteres en grill eller fungerer det fint uden?

jeg vil da tro den kommer til at mangle køling.

Mads-kaa

  • Gæst
Luftindtag 2,0 og 2,1
« Svar #1 Dato: 13. April 2006 kl: 22:05:02 »
Du kan evt. tale med Solow, han har lagt en vandkølet v6'er i en luftkølet T3! Jeg ved ikke han har lavet hullet!

/Mads

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Luftindtag 2,0 og 2,1
« Svar #2 Dato: 13. April 2006 kl: 22:05:08 »
Hej,

Min gamle gule (luftkølet) snakkede en af dem der var og se på den, om at bygge omtil vandkølet.

Jo, der skal skæres ekstra hul i fronten, føres slanger osv. Og ledningsnettet er anderledes til en vandmotor - sørg for at få det med.


Jeg har prøvet at google "from aircooled to wbx" men ikke fundet nogle links (menderfor kan det j ostadig være der), men masser der bruger en WBX til at ombygge til luftkøler og lægge i en boble :-)

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."