0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Tak for jeres kommentarer.Det er en DJ-motor. Motoren er tæt og tør, ingen olieforbrug. Gearkassen ligeså tæt(en AAZ, tror jeg, den er ihvertfald en af de gængse fem-trins)AAZ er en 1.9D, så det er nok en AAP. Men der er mange 5-gearede kasser: http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdfVedr. forbruget: Der er kørt 440 km med de første ca. 200 km blandet landevejskørsel med næsten tom vogn. Herefter motorvej til Ystad med fem voksne og et barn + fuldt bagagelæs. Og derefter ture rundt på Bornholm. Hastigheden ca. 90-100 km. Her kørte den 9.7 km/ltr.Næste måling over 440 km var resten af Bornholm osv, motorvej tilbage til Sjælland, med fuldt læs+et spisebord i bunden af bilen. Her har den kørt 8.8km/ltr.Vedr. speed.fejlvisning. Ja, kan konstatere via GPS'en, at den nu kun fejlviser ca.2 km/t for meget.Dækkene er pumpet op til ca. maks. af, hvad de må være.Ved 80 går den markant roligere, men hvis jeg accellerer, virker det som om den virkelig skal arbejde for det.Og jeg kører virkelig 'morfar'-kørsel. Bløde accellerationer og kørsel.Har luftfiltret stor indflydelse på 'åndedrættet' i en DJ-motor?Det har vel betydning på alle motorere hvor let den kan "trække vejret"?
Jeg kører 225/75-R16 og har en MV'er (er ikke lige klar over min gearkasse).Hvis jeg lyver lidt kører jeg ca. 7km/l (uden extra folk og oppakning) så dine 9 med læs lyder da ret flot.Jeg kan sagtens genkende det du siger med at den bliver mere sløv i optrækket af størrer dæk.Mit speedometer fraviger ca. 10km/t når jeg kører 50km/t. Når jeg kører 120km/t på speedo siger GPS'en at jeg bevæger mig med 103-7 stykker.
Data til at perspektivere snakken:205/70R15 har en 1,4% større rulleomkreds end standardmonteringen 185R14. Ridehøjden er øger 4,5 mm. Alt i alt ingen grund til dramatik. Garanteret fine sutter til bilen.
Hvad er det multivan/carat kører på? 205/70R14 JaHar du lagt en 5-benet maskine i Caraten, Jarl???Nej, desværre, men der står en fembenet 2,0 TD på værkstedsbordet (tak til min bloddryppende sjællandske kollega) og griner til mig, hver gang jeg går forbi. Den skal have ny top, og de er sgutte til at opdrive til menneskepenge, og derudover skal der jo lige etableres noget SA-klokke og ophængshalløj, så nu må vi se, om det bliver ved drømmen. Men man kan vel altid tage lidt forskud på glæderne i ens signatur, right?/Mads
Vi skal jo have drømme, ellers er det vel ikke en hobby længere???/Mads