Forfatter Emne: Hjælp til motor  (Læst 2065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Hjælp til motor
« Dato: 22. Juli 2008 kl: 14:51:47 »
Kan du lige fortælle, om starteren i det hele taget reagerer?

Skulle starteren de enkelte gange være død, så er det nok kabelskoen på starteren.

Tjek kabelbrud på tændingssystemet.

jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjælp til motor
« Svar #1 Dato: 22. Juli 2008 kl: 19:48:57 »
Kører du med mekanisk eller elektrisk pumpe ?
Den mekaniske sidder med to bolte, og er relativt nem, at teste: Fjern de to møtrikker og skiverne, fjern tilslutningen på karburatoren og stik den ned i en dåse e.l. og pres så pumpens bundstykke forsigtigt ned over en stump gevind eller lignende. Så skulle den gerne levere et sprøjt i dåsen.
VIGTIGT: Gør det med kold motor! En varm motor kan i værste fald antænde et uhensigtsmæssigt sprøjt.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjælp til motor
« Svar #2 Dato: 23. Juli 2008 kl: 00:01:53 »
Det kan muligvis være et tilstoppet filter der er placeret lige bag tanken, ud for skydedøren. Der skal være "hul igennem" - og de fleste har siddet der i meget lang tid. Det koster ikke en herregård, og er relativt let, at udskifte. Evt. tag tankdækslet af, og blæs slangen igennem, hvis der sidder skidt og slam i.
Så skulle det være muligt, at suge de dyre dråber.
(Er slangerne gamle og møre bør de altid skiftes samtidigt. Husk spændebånd. Der er set nogle grimme brandskader på den konto )

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjælp til motor
« Svar #3 Dato: 23. Juli 2008 kl: 22:28:56 »
Sandsynligvis. Den burde ialtfald forsøge, at suge benzin.