Forfatter Emne: Gearkasse problemer, Transporter 1.9 B fra 1984  (Læst 9391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
Gearkasse problemer, Transporter 1.9 B fra 1984
« Svar #15 Dato: 03. Maj 2006 kl: 21:38:41 »
Citat fra: "Jarl"
Citér
spærre

Og de er bare svære at opdrive, men WBXmanden har et, som han snart sender til mig for en plovmand :D  :D  :D

Hvis vi snakker Euro er det ok, så får du gearkassen med...

Nu vi snakker gearkasser og gearing, så er denne her rigtig god til at sammenligne, husk at finde din gearkasse i rolldownmenuen og tast din dækstørrelse ind... : http://www.stud.uni-saarland.de/~mamr0001/GetriebeRechner.html
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
« Svar #16 Dato: 04. Maj 2006 kl: 08:48:30 »
Hmm meget interessant det casper skriver m.h.t. til flere slags syncro gearkasser.

Men det må vel være til at finde ud af.

Jeg har selv en rådden gearkasse i min syncro og vil skifte den med en anden jeg har på min reservedelsbil. Heldigvis er reservedelsbilen også en 1,6TD så mon ikke det går.

krimi har også fået en ny gearkasse i sin benzinsyncro der er til salg her på siden og han har en 2,1 benziner.

Det kunne være spændende at finde ud af om dem til 112Hk versionen er mere holdbare end dem til 1,6TD f.eks. men det er nok relativt usandsynligt.

Jeg har ihvertfald ikke noget valg, jeg skal have skiftet min da aluhuset er revnet og den drypper med gearolie.  Der er ikke nogen der er friske på at gi en hånd med skiftet vel?

Nå.. tilbage til mit starter/relæ problem. Dokaen står stille og kukkelurer..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 04. Maj 2006 kl: 09:31:51 »
Citér
Der er ikke nogen der er friske på at gi en hånd med skiftet vel?

Ring lige når du har fået bil 2 hjem, det kan ikke vare længe før jeg skal i gang med min motor

Jørn
51 32 68 24
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 04. Maj 2006 kl: 10:52:40 »
jankjerbye: Hvis ikke den gearkasse der sidder på din reservedelsbil har den samme udveksling så går det ikke, selvom den begge stammer fra en 1,6 TD, fx. har AVS og AVK 5,43 og 5,83 i udveksling og de stammer begge fra en 1,6 TD.

Men nu du har en hel reservedelsbil så er den ikke længere, bare tag den foreste gearkasse om flyt med over, så ved du at de passer sammen.

Den kunne også være at man kunne flytte differentiale delen fra den gamle gearkasse over i den ny så oversættelsen i den nye bliver hvad der sad i den gamle. Bare en hurtig tanke, men det er der sikkert flere herinde der ved mere end mig om gearkasser, der kan svare på
Mvh. Casper

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 04. Maj 2006 kl: 21:03:11 »
Citér
Den kunne også være at man kunne flytte differentiale delen fra den gamle gearkasse over i den ny så oversættelsen i den nye bliver hvad der sad i den gamle. Bare en hurtig tanke, men det er der sikkert flere herinde der ved mere end mig om gearkasser, der kan svare på

Ja, det kan man - endda ret udramatisk.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 04. Maj 2006 kl: 22:05:08 »
Citat fra: "Jarl"
Citér

Ja, det kan man - endda ret udramatisk.

Hva' med spidshjulet, hvor nemt er det at skifte ?:roll:
Så vidt jeg ved ret omfattende... :?:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 04. Maj 2006 kl: 22:23:37 »
Ups! Du har ret! Jeg sad med et billede af selve differentialet inde i hovedet, da jeg skrev. Spidshjulet er jo den bagerste del af den lave gearaksel og skal selvfølgelig skiftes sammen med differentialet. DXet er altså ikke fedt, hvis ikke man har gjort det nogle gange før!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!