0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej folkens.Jeg har et par små-problemer med 'Harald', som jeg håbernogen kan hjælpe med.1. Den 'hænger' i gassen. Dvs. løber i høje omdrejninger,når jeg slipper speederen. 1500-2000 o/min typisk. Hvis jeg'hugger' hurtigt på speederen, falder den til ro.Kabler hele vejen fra pedal til indsugning er smurt og chekket.En bekendt har anbefalet mig at prøve noget indsugningsrens.Nogen der har erfaringer med det?? Og kan det være noget andet??Det kan meget vel være skidt omkring gasspjældet så dette ikke kan bevæge sig frit uden modstand - indsugningsrens kan måske bruges ellers er der bare den tunge vej med manuel rengøring.2. Ved koldstart går den ad H til de første sekunder. Dårlig stel til en føler eller defekt temp-føler måske. Hvor skal man lede?Er der en fordel i at vente et par sekunder ved koldstart med tændingslået til. Tænker her på elektronik, følere etc.??Er der måske sammenhæng mellem 1 og 2?Man kan ALDRIG få for meget af den gode stel! Måske har din tomgangsmotor det ikke for godt (magnet ventil med stempel der åbner for luften i tomgang - to studser og en ledning i enden) Kan ofte renses med karburator sprit hvis den kører lidt dårligt - men det er en sliddelNår de forskellige temp følere går i udu gåt elektronik i nødprg - tror motoren er kold, så man i det mindste kan køre, men ofte med en for fed blanding. Hvordan har tændingssystemet det ellers: tændrør / kabler / rotor ?vacumslanger? En ofte overset fejlkilde!Det er en 2.1DJ.
Jeg har præcis samme problem med høje omdrejninger, men har ikke gidet at fejlfinde på det, men hvis du finder en løsning vil jeg da meget gerne høre om det.Jeg har tænkt i baner som noget autochoker et eller andet? Hvis den blå vand tempføler er defekt leverer motorstyringen benzin som motoren ER kold - dels for den kan køre og fordi fed blanding er bedre end mager - af to onder. Husk at nulstille boks efter udskiftning. En def blå føler vil ofte give udslag ved høj co værdi med 4-gas tester. Se evt indlæg ang luftmængdemåler - søg evt på digifant.Hvis du har servostyring sidder der også noget tomgangsreguleringsføler på den, der har jeg i hvert fald bemærket at det kan sænke omdrejninger hvis man river lidt i rattet???Den trykføler der sidder der er for at hæve omdrejningstallet således motoren ikke går ud når styretøjet rammer endeslag og trykket stiger = mere modstand i pumpe./MadsPS.: Jeg er totalt ligeglad med min motor :?
Citat fra: "Mads-kaa"Jeg har præcis samme problem med høje omdrejninger, men har ikke gidet at fejlfinde på det, men hvis du finder en løsning vil jeg da meget gerne høre om det.Jeg har tænkt i baner som noget autochoker et eller andet? Hvis den blå vand tempføler er defekt leverer motorstyringen benzin som motoren ER kold - dels for den kan køre og fordi fed blanding er bedre end mager - af to onder. Husk at nulstille boks efter udskiftning. En def blå føler vil ofte give udslag ved høj co værdi med 4-gas tester. Se evt indlæg ang luftmængdemåler - søg evt på digifant.Hvis du har servostyring sidder der også noget tomgangsreguleringsføler på den, der har jeg i hvert fald bemærket at det kan sænke omdrejninger hvis man river lidt i rattet???Den trykføler der sidder der er for at hæve omdrejningstallet således motoren ikke går ud når styretøjet rammer endeslag og trykket stiger = mere modstand i pumpe./MadsPS.: Jeg er totalt ligeglad med min motor :?