Forfatter Emne: Projekt : Bytte Visco  (Læst 2123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

• Gæst
Projekt : Bytte Visco
« Dato: 31. August 2008 kl: 16:53:23 »
Hey alle

Så er det vist på tide jeg får 4x4 igen... Jeg har købt en 'ny' viskose kobling af Mølle og har lige pillet den ud af hans fortøj(se billeder nederst i posten).

Nu skal jeg til at bytte dem ud og så har jeg lige et par spørgsmål som jeg håber nogle kunne hjælpe mig med.

Jeg er lidt i tvilv om jeg bliver nødt til at hive hele fortøjet ud eller om jeg da ikke bare kan nøjes med at pille kardannen og top af?

Jeg havde tænkt mig at tømme fortøjet for olie, pille kardan af, hive toppen af fortøj og så udskifte dem.

Skal der flydende pakning imellem top og bund af fortøj?

Jeg kan vel godt genbruge olien ?

Jeg har godt styr på jeg skal montere kardannen præcis som jeg tog den af. Hvad med beskyttelses gitteret (de der 2 stænger som kører langs hele undervognen)? Sparer jeg tid hvis jeg bider i den sure og piller det af?

Her er lidt billeder fra da jeg pillede den ud.

Mange tak.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 31. August 2008 kl: 20:12:47 »
Den ene gang jeg skilte et fortøj ad (og samlede det igen) var jeg glad for at det ikke sad på bilen, mange skriver om at fortøjet skal helt af, men har set enkelte beskrivelser af at det skulle være nok at skrue "broen" af hen over enden som skal pilles af fortøjet og så bare vippe det lidt nedaf, så må man jo gøre op med sig selv om det er besværet værd at pille fortøjet helt af (tror jeg nok jeg ville gøre)...

Mht. de langsgående beskyttere omkring kadannentror jeg nok at jeg ville pille dem helt af under operationen, jeg havde dem kun pillet af i den ene ende da jeg skiftede gearkasse i en lade, det fortrød jeg da jeg skulle sætte den nye gearkasse på, de er ret hårde at hamre baghovedet ned i ;)

Mht. kadannen, den skal du IMHO ikke være så pernitten med hvordan du monterer, som du ligger op til...
Kadannen i sig selv er afballanceret (du kan se det på de små vægtklodser der sidder på den), jeg drejede min lidt rundt for at teste hvor stort modhold der var i min visco da jeg skiftede gearkasse, og holdt ikke lige regnskab med hvor langt den blev drejet og jeg har ikke oplevet problemer med det...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mølle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 31. August 2008 kl: 20:41:12 »
Det ligger en brskrivelse et eller andet sted incl. fotos, hvor nogle tyskere skifter visco uden at pille fortøj af. Det ville jeg helt sikkert forsøg med først.

syncro88

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01. September 2008 kl: 22:51:31 »
du behøver ikke nedtage fortøjet se den amerikanske side syncro.org den viser billeder af operationen------men det er bøvlet,men lader sig gøre.

hilsen erik

Mølle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02. September 2008 kl: 07:54:25 »
Med hensyn til revnerne, så skal du nok forvente at se det samme i dit eget fortøj. Glæd dig i stedet over hvis det er tæt.

Næsten alt alu som leveres fra USA til USA biler ser sådan ud på "indersiden". Nogle gange sender vi nye skjolde til svejsning inden montering, hvis vi finder revnerne for dybe.