Forfatter Emne: Miljøzone Kbh  (Læst 12369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #30 Dato: 10. September 2008 kl: 09:28:11 »
en triste tider for vores elskerinder på hjul :(

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #31 Dato: 10. September 2008 kl: 20:06:28 »
Sidste mail fra den tyske front er, at en ingeniør i Tyskland bliver fyret hos TUEV, såfremt vedkommende tillader en registrering af Euro3 dieselkatalysator med ESP justering i en bus ... og det så bliver noteret i bussens papirer ...

det er den absolute KILLER ...

ha det bra, vi skal nok finde på en eller anden fidus når der er 5 minutes warning på fronten ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #32 Dato: 23. September 2008 kl: 17:21:55 »
Så spøger miljøzonen atter....
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1060140.ece

Gad vide hvor meget der er i det........................

Kender jeg embedsmænd ret - så    er der grønne plaketter på vej i danske storbyer...............
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøzone Kbh
« Svar #33 Dato: 24. September 2008 kl: 00:48:22 »
Ja, det ender sikkert med at vi kan søge om at få tilladelse til en trækvogn og et par "grønne" sivsko hvis vi ellers har et pletfrit levnedsførløb  :twisted: ....... Sjovt nok skal dette lille latterlige land altid gå forrest hvor der deles rygklap ud ...

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #34 Dato: 25. September 2008 kl: 22:42:23 »
Tjah, nu har jeg skrevet til Miljøministeriet - og understreget "at jeg jo ikke ønsker at starte en aktindsigts-sag (endnu)" - og spurgt til arbejdet om skærpede krav til personbiler i miljøzonerrrrrrr.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Crapz

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #35 Dato: 25. September 2008 kl: 22:45:32 »
@Jens det bliver sku spændene at høre deres svar

T3Anders

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #36 Dato: 26. September 2008 kl: 08:47:29 »
Sådan JJ! Spændende nok hvis der kommer svar, jeg tror bare godt jeg kender svaret, hvis de tør svare ærligt altså......og ville nok egentlig helst have levet videre i uvished, og dog...
Journalisten på EB ville nok gerne også høre om det -men lad det nu bare blive her på T3nettet at vi hører det først, ikk'?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #37 Dato: 26. September 2008 kl: 14:18:04 »
Nu skal I ikke hyle så meget.

Se de positive perspektiver:

Masser af lækre T3'ere vil i fremtiden sælges i bundter til spotpriser fra Kbh. til Nordjylland, hvor kærlige entusiaster vil fylde laderne med nyrenoverede *star-modeller og andet godt... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #38 Dato: 26. September 2008 kl: 16:04:54 »
Njaa... Det der med øde ø - det oplever vi jo ikke så meget på fastlandet :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #39 Dato: 26. September 2008 kl: 17:17:25 »
Citat fra: "Jarl"
Masser af lækre T3'ere vil i fremtiden sælges i bundter til spotpriser fra Kbh.


A) Forudsætter masser af lækre T3'ere i Kbh.
B) Men hov - det er vel planen pt. - at plyndre Tyskland for lækre LLE'er mm, nu de har plakette problemer
C) Dvs at A bliver opfyldt?

Verdamt..............!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #40 Dato: 04. Oktober 2008 kl: 16:37:40 »
http://epn.dk/handel_service/article1476509.ece

Det vil være skræmmende.............

Artiklen handler om at alle gamle biler i DK (ca 280.000) uden katalysatorer skal skrottes - mod en ekstraordinær skrotpræmie på 15.000 kr.

Yeah right - hvad er 15K i skrotpræmie mod at skulle ud og købe en T4 til 230K eller mere?

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #41 Dato: 04. Oktober 2008 kl: 16:54:55 »
ja det er jo ikke kun fordi det er super cool at køre t3 at jeg købte en
det er også fordi det var den eneste bil med så mange sidepladser og sammentidigt et stort bagagerum der var til at betale med den økonomi vi nu engang er udstyret med
det DK har gang i er fuldstændig forrykt i mine øjne og beviser bare endnu engang at regeringen kun er ude på at de rige bliver rigere og de fattige bliver holdt nede på et sted hvor de rige kan styre dem fordi de ikke har råd til andet end at makke ret
men personligt er jeg fulstændig ligeglad med hvor højt de sætter skrotpræmien DE FÅR IKKE MIN T3 og jeg nægter at køre med det offentlige (det er næsten også dyrere) så hellere køre uden nr plader
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #42 Dato: 04. Oktober 2008 kl: 18:30:26 »
Ja - tænke, gruble, tænke - hvilke interesser kan DAF monstro have, siden de stiller dette forslag??? Gad vide, om de simpelthen er blevet en flok miljøhippier derinde i Dansk AutomobilhandlerForening?

Jeg er sikkert overdrevent mistroisk, men mig bekendt er DAF en interesseorganisation, der varetager forhandlernes interesser - ikke mindst i økonomisk henseende.

På den baggrund vil jeg tillægge deres udsagn ca. samme sandhedsværdi som jeg tillægger sælgers, når jeg køber en brugt bil.

I Tyskland er der rimelige betingelser tilstede for indførelsen af miljøzoner. Man kan med rette sige til borgerne: "Skrot jeres gamle vrag og køb en ny til småpenge." Samme udsagn er ikke muligt i DK, hvor afgiftniveauet tvinger bilejerne til et langt og trofast forhold til deres bil.

Da man samtidig ikke har tradition for at lave retropespektiv lovgivning, skal der sluges mange kameler for at forringe vilkårene for ældre biler.

Ang. begrænsninger i vores adgang til at handle brugte biler i Tyskland, så har jeg lidt svært ved at se, hvordan det skulle kunne gøres uden at krænke varenes frie bevægelighed indenfor EU. Et brugt importeret køretøj skal sidestilles med et køretøj, der har været i DK alle sine dage, ellers er der tale om en ulovlig favorisering af hjemmemarkedet. Skal vilkårene for brugtimporterede biler derfor forringes, så skal samme vilkår gælde for "herboende" biler, og så rammer vi ind i den med det retrospektive.

Naturligvis hindrer det ikke, at f.eks. vægtafgiften hæves voldsomt på katalysatorløse biler, eller at de hindres i at køre ind i særlige byzoner, men skal vi ikke lige klappe hesten og se, hvad virkeligheden bringer, før vi maler Fanden på væggen. I realiteten kan det jo ikke gå værre end at vi må kaste en kat. på vores bus, og hvad så? De hyppigt forekommende apokalyptiske profetier skal i hvert fald ikke ødelægge min fornøjelse ved bussen. Faktisk har jeg lige skruet lidt ekstra op på pumpen. Nu er det jo efterår og blæsevejr, så er det sgu rart at have lidt godt med power...    :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #43 Dato: 04. Oktober 2008 kl: 18:44:21 »
så sandt som det er sagt jarl

tror jeg går ud og finder en hest jeg kan klappe  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #44 Dato: 05. Oktober 2008 kl: 00:47:38 »
Citat fra: "Jarl"
De hyppigt forekommende apokalyptiske profetier skal i hvert fald ikke ødelægge min fornøjelse ved bussen. Faktisk har jeg lige skruet lidt ekstra op på pumpen. Nu er det jo efterår og blæsevejr, så er det sgu rart at have lidt godt med power...    :wink:


Nu da trambussen ikke kører specielt godt på alkohol måtte jeg cykle hjem (i mod vind) fra et fra en lille komsammen hos et vennepar - Der kunne rugbrødsmotoren vist også kunne have nødt godt af at skruen på pumpen havde fået 1/8 omgang...  :roll:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)