Forfatter Emne: utæt toppakning for kølevand  (Læst 1734 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rene\'

• Gæst
utæt toppakning for kølevand
« Dato: 05. September 2008 kl: 10:11:43 »
hejsa det er fordi kølevandet løber ud ved toppakningen i det ene hjørne,kan man måske efterspænde noget eller er der kun en ny pakning  der ka løse det motoren er en 1Y og sidder i min passat . er meget i tvivl for min mekanikker siger jeg bare kan køre med det  men er lidt bange          
for topstykket

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 05. September 2008 kl: 22:37:15 »
Så længe det bare render ud så kan man bortset fra at det er noget giftigt stads at klatte med alle vegne hvor man kører eller holder jo bare fylde noget mere på. Det er straks mere alvorligt hvis det finder en af oliekanalerne eller ind i cylinderen.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 05. September 2008 kl: 22:59:45 »
Hvilken type toppakning har du? En 1Y kan enten have en almindelig pap-pakning eller en mulitlayer-steel-toppakning.
Den almindelige gammeldags pap-pakning har den svaghed, at siliconekanten yderst på pakningens rand tit bliver ødelagt, hvis der løber varm olie ned over den. Så sker der det, du oplever - nemlig at kølevandet pipler ud - tit ved hjørnerne. Du kan godt prøve at spænde boltene 1/4 omdr, men normalt er det så bare galt igen efter 14 dage.
Derfor vil jeg klart anbefale - hvis du har den gammeldags toppakning - at du sætter en multi-layer-steel-toppakning i. den holder stort set til evig tid, og skulle du en dag få lyst til at klaske turbo på, så holder den også fint til det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Rene\'

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. September 2008 kl: 00:51:35 »
jamen jeg syntes det ser ud til den har  metalpakning den fik jo nyt topstykke ved 278  og har nu gået 442 tusind og jeg har jo hørt meget om man ska regne med alutoppen kun holder ca 200 . det er sgu nok bare fordi jeg er lidt pylret da den går rigtig godt og ikk bruger ret meget af hverken olie eller vand men den er begyndt at puste noget mere ved  oliepåfyldningen  syntes jeg. men jeg kører vidre og håber det bedste mens jeg drømmer om en dag at få råd til at lægge en turbo i 8)  takker for svarene