0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej,Jeg har aldrig set at der blev presset vand ud af dunken bag nummerpladen.Men en klassiker er at studsen på låget til ekspansionsbeholderen (den anden) er revnet, så når motoren bliver varm, skyder den vandet ud der, istedetfor at presse det over i påfyldsningsbeholderen bag servicelågen.Gode hilsnerJens Jakob
hvis jeg ikke har luftet den rigtigt ud laver den så så meget tryk i systemet at den presser vandet ud gennem overløbet på den dunk bag nummerpladenjeg fik lige set at jeg har glemt at åbne for den ventil i motorrummet :oops:
Har du et andet låg til ekspansionsbeholderen du kan afprøve? Det kan være så simpelt som at den godt kan presse vand ud af ekspansionsbeholder, men af en eller anden grund ikke suge det tilbage?Prøv også at læs FarT3's tråd om den kogende passat
Citat fra: "bos1"hvis jeg ikke har luftet den rigtigt ud laver den så så meget tryk i systemet at den presser vandet ud gennem overløbet på den dunk bag nummerpladenjeg fik lige set at jeg har glemt at åbne for den ventil i motorrummet :oops:Nej, men det gør den hvis der er gået en toppakning......og som regel kan du så også se kølevandsstænk op på bagenden af bilen.
at presse det over i påfyldsningsbeholderen bag servicelågen.Gode hilsnerJens Jakob
Citat fra: "jensjakob" at presse det over i påfyldsningsbeholderen bag servicelågen.Gode hilsnerJens JakobDet er en misforståelse... Beholderen bag servicelågen er ikke til at tage tykket af systemet, men til at levere vand hvis systemet lige mangler lidt. Påfyldningsbeholderen er ikke beregnet til tryk.@Bos: hvor bliver vandet af? Hvis du ikke har luftet ordentligt ud kan du jo ikke regne med noget. Luft ordentlig ud, kør en lang tur, og så ned på maven og lyt efter væse-lyde()/Mads
Citat fra: "Mads-kaa"Citat fra: "jensjakob" at presse det over i påfyldsningsbeholderen bag servicelågen.Gode hilsnerJens JakobDet er en misforståelse... Beholderen bag servicelågen er ikke til at tage tykket af systemet, men til at levere vand hvis systemet lige mangler lidt. Påfyldningsbeholderen er ikke beregnet til tryk.@Bos: hvor bliver vandet af? Hvis du ikke har luftet ordentligt ud kan du jo ikke regne med noget. Luft ordentlig ud, kør en lang tur, og så ned på maven og lyt efter væse-lyde()/Madsvandet bliver netop presset ud af overløbet på beholderen bag servicelågen