0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej Flemming ! Jeg har prøvet det samme , der var det topstykkerne der var revnet , ganske små revner , ned mod tændrørne , det gav overtryk i systemet
1. Fortæl os om vandstanden i de 2 beholder, før du åbner for dæksel og efter. 2. Er der synlige bobler i beholder når motor er varm og den går i tomgang?
Tak for alle svarene. Jeg må hive den på værksted igen på mandag, når jeg er tilbage.Citér1. Fortæl os om vandstanden i de 2 beholder, før du åbner for dæksel og efter. 2. Er der synlige bobler i beholder når motor er varm og den går i tomgang? Vi hældte i til max på begge beholdere i fredags, og når den laver tricke med at blive for varm, er der under halvt fyldt i ekspansionsbeholderen, indtil jeg letter på låget, så løber det hele tilbage igen.Og der er ingen bolbler ved tomgang.Mads, nålen er normalt lidt under lampen, og når den bliver for varm når den ikke at lyse, da jeg holder øje med den HELE tiden. Så omkring 3/4 holder jeg ind og "trykudligner".Må få tjekket både thermostat og pumpe.Vi har ellers lige været slangesystemet igennem, og han har lavet tryktest som ikke viste problemer, men vi må på den igen.Prøver at skifte ekspansionsbeholderen, har en ekstra liggende, som jeg fik af Mølle.WBX, kan man teste om det er topstykket, uden at skille motoren ad?Og hvis problemet er mangel på saft, hvad er løsningen så? En anden type karburator? Hvilken?Poul, super med en hjælpende motor, hvis vi skal ud i ekstremer. Tjekker lige alt andet først.Igen, tak for svar.
WBX, kan man teste om det er topstykket, uden at skille motoren ad? Ja, du kan købe et sporingsstof til CO, som kommes i kølevæsken. Er der udstødningsgas (dermed også CO) i kølevandet bliver sporingsstoffet farvet.Og hvis problemet er mangel på saft, hvad er løsningen så? En anden type karburator? Hvilken? Du skal hellere sætte den org. indsprøjtning på
Hjælpe dig kan jeg desværre ikke....kun med, at det i hvert fald ikke er grundet for lidt benzi ...for jeg har nøjagtig samme problem du beskriver der Hey hov stoooop det er jo ikke pga. manglende benzin, men følgeskaderne af for lidt brændstof. Er forbrændingen for mager vil temperaturen stige og det kan topstykkerne ikke li :idea: , med min 1,6 TDer.....problemer startede helt på samme måde også, med en af slangerne under bilen (som beskrevet i din tidligere tråd) og der er også trykprøvet o.s.v....Så jeg vil bare følge interesseret med i tråden, om der kommer nogen "guldkorn" jeg kan overføre til TDeren :wink:
Med alle de mere eller mindre opfindsomme forklaringer, så må jeg desværre tage den realistiske hat på.........Min forklaring er skam ikke urealistisk, et meget normalt symptom på for mager blanding. Den magre blanding skyldes dog normalt en til stoppet dyse, hvilket føre til tændingsbanken (pitting af stempel) og flækkede topstykker. En af de mest, hvis ikke den mest, almindelige årsag til en WBX går ned. Du kan skifte slanger, pakninger, beholdere og andet vandbærende gods herfra og til hel...., men det ændrer ikke på at et så massivt overtryk i kølesystemet - så den kan trykke ekspantionsbeholderen tom! , det kommer fra et revnet topstykkestykke, og det er ligegyldigt om vi snakker diesel eller wbx.Tag og få testet kølevandet under drift for forbrændingsrester, det er måden at afsløre det på uden at tage toppen(ene) afEnig! Jeg kunne også godt mistænke gennemgangen i køleren for at være for dårlig !? Det kan dog tjekkes ret hurtigt ved at pille den af og hælde vanden igennem
Enig! Jeg kunne også godt mistænke gennemgangen i køleren for at være for dårlig !? Det kan dog tjekkes ret hurtigt ved at pille den af og hælde vanden igennem
På motorvej er det sådan at hvis jeg kører 90, er nålen på et par mm under lampen, og hvis jeg speeder op til 100 falder temperaturen 10 grader.