Forfatter Emne: Hvilke motor???  (Læst 2825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

  • Gæst
Hvilke motor???
« Dato: 24. Oktober 2008 kl: 18:42:54 »
Måske du skulle nøjes med en 1,9 td - uden i. Ellers skal du vist være godt velbevandret udi autoelektronik. Men det er da set før...

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #1 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 19:03:02 »
1,9TD eller D (AAZ eller 1Y) styrer! og det er minimalt bøvl du støder ind i i forbindelse med konverteringen (i alle tilfælde ikke betydeligt  mere bøvl end ved bare at lægge en 1,6'er i igen)

Jeg har endnu til gode at høre om en TDI-konvertering der kører som den skal. folk skifter pumper og ledninger mm. og de herlige 15-18km/l som motorerne går i originalbilerne er en saga blot. Goddag til  superkompliceret motor og 12 km/l
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #2 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 20:21:54 »
forskellen mellem en golf3 og en T3 mht. brændstoføkonomi ligger primært i luftmodstanden (frontareal x cw-værdi), en T3 har en luftmodstand som en kummefryser med klappen åben.

1,9 Turbodiesel er en motor med masser af power.  Hvis man ser på hvor meget rå power man problemløst kan lægge i sin bus uden at få problemer med gearkasse og kobling, så kan en 1,9TD levere varen lige så godt en en TDI løsning uden elektronikkens problemer og til en pris der ligger langt under prisen for en korrekt udført TDI løsning

Og så skal du da ikke snydes for et link hvis du er interesseret i en powerløsning:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=5463
Mvh. Casper

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #3 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 21:05:57 »
Citat fra: "Daydreamer"
Er det fordi at pumpen ikke kan bruges eller hvordan??


Uden på nogen måde at være tilnærmelsesvis vidende på TDI området er det noget med at i en "ægte" TDI'er styres dieselpumpen vha et potmeter der sidder under speederen.
Jeg har hørt om mange T3-ombyggere der beholder snoren fra speederen og følgende sætter en mekanisk pumpe på TDI'eren, dette betyder så at hele det meget avancerede motorstyringssystem går grassat og kører nødprogram der langtfra udnytter TDI'ens muligheder (på BÅDE effekt og brændstofområdet)

Jeg har kun denne viden fra "bysladderen" så mere vidende kan overtage her! :roll:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #4 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 21:13:39 »
Jeg tror at du snildt kan hente op til 120hk i en AAZ med inter og olie -cooler

På den anden side tror jeg også at 15km/l er inden for rækkevidde i en AAZ med olie- og intercooler

VIL du have begge dele er du nok nød til at lægge en ægte TDI i røven.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #5 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 21:31:57 »
Det er ikke "kun" et spørgsmål om et pot meter til speederen, en TDI skal bruge mange flere sensorer for at køre elektronisk. Og når du nu "er" i gang med en TDI konvertering, så husk lige at sætte 10k af til en custom gearkasse.

en 1,9TD bruger en almidelig 1,6TD kobling eventuelt en forstærket udgave.
En TDI bruger en custom 1,9 tdi kobling
Mvh. Casper

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #6 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 21:48:44 »
Alt passer
(blokken er lidt højere, der er måske lige et hul der skal proppes til og en membranarm der lige skal have en ekstra skive, men i det store hele er alt plug and play)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvilke motor???
« Svar #7 Dato: 24. Oktober 2008 kl: 21:51:31 »
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it