Forfatter Emne: Halløjsa, Ny t3 ejer!  (Læst 1598 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

• Gæst
Halløjsa, Ny t3 ejer!
« Dato: 27. Oktober 2008 kl: 14:12:00 »
Citat fra: "Henrik_871"
Hej allesammen!

Mit navn er Henrik, og er ny VW T3 ejer.

Jeg har købt mig en T3 1.6 td. fra 91. På gule plader med lukket kasse bagved.

Da jeg er ny ejer af sådan en kunne det være fint hvis nogen kunne fortælle lidt om service på sådan en:

Motor 272tkm, gearkasse, 120tkm. 5 gear.

Hvad motorkode har sådan en?
JX
Hvilken olie kører i med?
Jeg kører 10W40 Men det er vist næsten et religiøst spørgsmål du der stiller :wink:
Den er orange, pæn fejlfri kabine, uden slid eller huller. Skydedør går som drøm, døre osv er rigtig fine, og der er små rustpletter her og der...

Hvad må sådan en koste?
Billeder ?? -og synes du selv du har givet for meget ? for ellers er det næsten ligegyldigt - bare du er glad
Jeg skal skifte tandrem på den, er det svært at komme til? skal der bruges specialværktøj??
Her må andre lige byde ind

Og ellers hjerteligt velkommen til  :D

Crapz

• Gæst
Halløjsa, Ny t3 ejer!
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 14:32:04 »
Citat fra: "Henrik_871"
Hej allesammen!

.....
Jeg skal skifte tandrem på den, er det svært at komme til? skal der bruges specialværktøj??

tjaa joooo

http://wiki.t3nettet.dk/index.php/Skift_af_tandrem

Citér
Det der gør udskiftning af tandremmen til et lidt større projekt end man skulle tro er, at der skal afmonteres en del ting for at få adgang til tandremmen

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
Halløjsa, Ny t3 ejer!
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 18:45:59 »
Velkommen til.
Når man er ny T3 ejer er der rigtigt mange spørgsmål der skal besvares, det er der ikke noget underligt i for vi har alle været der.
Til denne første liflige indførsel i t3'erens spisfindigheder er der her oprettet et forum der hedder T3'ens ABC. Der er også links til en T3-wiki. Disse to steder kan du få svar på det meste og i tilgift er der også en søgefunktion placeret på forsiden (i kassen øverst til venstre)
Jeg skriver dette, dels for at spare de store T3-hjerner her på sitet for at svare på de samme spørgsmål 1000 gange og dels for at du får præsorteret kvalitetsinformation lige ned i laptoppen.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it