Forfatter Emne: blæsermotor driller (Twilight Zonen)  (Læst 5965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Dato: 29. Oktober 2008 kl: 22:27:17 »
Hi folks
Den der blæsermotor i fronten på min LLE driller lidt:

Nogle gange starter den med det samme, når jeg drejer på tændingen (Diesel), så snart starteren så kommer i gang, så stopper den bare ...

Nogen gange fungerer den slet ikke, et hop på vejbahnen (de korte hårde stød) og så er den der lige pludselig ...

Den fungerer ellers fint, dog fungerer den ofte slet ikke og der ingen underlige lyde i denne motor.

Hva er det?
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Mads-kaa

  • Gæst
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #1 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 11:27:40 »
er det kabine blæseren? eller blæseren ved køleren?

Kabineblæseren kan godt få problemer med kulene, så der ikke er ordentlig forbindelse. Det er en bitch at komme ind til blæseren, så det er ikke noget man gider gøre hver dag.

/Mads

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #2 Dato: 30. Oktober 2008 kl: 18:45:14 »
Prøv først at se om der er stel forbendelse til blæseren
så vit jeg husker får den stel  fra den runde stel sko som sidder inde
bag sikringeren i venster side
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Mads-kaa

  • Gæst
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #3 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 20:19:36 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "Mads-kaa"
er det kabine blæseren? eller blæseren ved køleren?

Kabineblæseren kan godt få problemer med kulene, så der ikke er ordentlig forbindelse. Det er en bitch at komme ind til blæseren, så det er ikke noget man gider gøre hver dag.


Hvor lang tid tager det at komme til blæseren
sådan ca?
Er der nogen bedre opskrifter end den der linkes
til her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=5349


Jeg tror vi gjorde det på en 4-5 timer, to mand. Jeg kan sikkert gøre det hurtigere nu, men jeg har ikke det store behov. Det er en møg opgave...

/Mads

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #4 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 20:36:06 »
Har lige været igennem det også...

Det kan godt gøres ene mand uden de store problemer, men det tager tid. Mads' bud på 4-5 timer er helt henne i skoven.
Det kan godt drille lidt når man skal samle igen, så kontroller hellere 2 gange at der ikke er noget i klemme og at alt sidder rigtigt.

Jeg fjernede ratstammen, det gav en del mere plads og tager ikke mange sek at fjerne. De to øverste knækbolte fjernes nemt ved at svejse en møtrik på og dreje dem ud som alm bolte - husk nye bolte og skiver til erstatning.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Mads-kaa

  • Gæst
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #5 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 20:37:29 »
Adskille og samle igen, er hvad jeg har skudt tiden på...

/Mads

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #6 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 20:57:57 »
Uuuuups der magler et lille IKKE ubetydeligt ord i min post  :oops:


Mads' bud på 4-5 timer er IKKE helt henne i skoven.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #7 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 21:49:11 »
Og fra alle os andre der går og samler mod til opgaven.: Tak for den fine dokumentation. :?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #8 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 21:59:53 »
worest case :-(

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #9 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 22:02:02 »
Det eneste jeg har fortrudt er at jeg ikke bare gjorde det noget før....

At flå instrumentbord ud og proppe det ind igen er ikke i nærheden af den irritation det er når blæseren hyler!

Bare klø på med krum hals, det er ikke så slemt som det ser ud til  :wink:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #10 Dato: 31. Oktober 2008 kl: 23:33:24 »
Et link mere til inspiration:

http://www.kilindo.de/html/t3_heizung.html
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #11 Dato: 01. November 2008 kl: 20:38:03 »
For tiden er jeg ikke særlig motiveret til at demontere instrumentbrættet, jeg har prøvet det engang i min gamle Bluester, det er meget pilleri.

Fik fat i en dåse isfri spray, måske kommer jeg alligevel i gang, men så skal der ny elmotor ind i kassen og måske sælges den jo som ny part et eller andet sted til rimelig pris.

Ellers er boblen stand by ... den har det hele

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #12 Dato: 01. November 2008 kl: 20:48:54 »
Ifølge onkel sælges blæser huset ikke som en samlet enhed.
HG.2 UG.59 billede 40-10

Men vore venner i viborg sælger en ny blæser motor (251819015) til dkr 250,35

vw skal ha € 227,94 for den.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

brianjh

  • Gæst
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #13 Dato: 13. Februar 2010 kl: 20:06:06 »
wilson

kan jeg købe sådan en blæser ??

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #14 Dato: 13. Februar 2010 kl: 20:27:06 »
Hej,

Tjek Frk Grå tråden her:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6638&postdays=0&postorder=asc&start=240

fra 20/6 og frem.

Jeg havde mit hyr med varmeapparatet. Bl.a. at jeg IKKE kunne få skruerne som holder det fast løse - jeg endte med at hakke plasten over med en mukkert og mejsel... Havde heldigvis et ekstra varmeapparat.

Gør digselv den tjeneste når du går igang, at vaske alle luftslanger og luftkanaler grundigt - det gør en verden til forskel at have en bil som ikke er fyldt med 20 år gammelt støv i alle kanalerne.

Samt - tjek skumgummiet som tætner alle flapper - især også "tilbagestrømsflapperne" som skal hindre blæsermotoren i bare at blæse luft baglæns ud af fronten. Lidt svært at forklare, men det giver mening når du står med den adskilte kasse i hånden.

Samt - gør digselv den tjeste at afprøv blæsermotoren FØR du monterer den, selvom den er ny. Min har en træls pibende lyd -  jeg burde have fået den væk (lyden) før jeg samlede det hele.

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."