Forfatter Emne: blæsermotor driller (Twilight Zonen)  (Læst 5973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
blæsermotor driller (Twilight Zonen)
« Svar #15 Dato: 13. Februar 2010 kl: 20:43:41 »
Hej Brian, det tror jeg da nok du kan :-)

Hovwdiaudi i Viborg her den til 250,35 bare søg på 251819015

Jeg synes dog den nye larmer mere på trin 1 end den gamle.... hvad det skyldes ved jeg ikke, men ellers funker den upåklageligt. Jeg har hørt at nogle har haft problemer med at den nye blæser efter kort tid kan begynde at pibe. For at undgå dette kan man inden montage eventuelt tilslutte den 12V og smøre akslen op med en smule teflon spray - om det er nødvendigt er svært at sige!

Om en original vil være bedre og de ekstra penge værd? Dunno....
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline CarstenAS

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 13. Februar 2010 kl: 20:49:43 »
Jeg har gjort det flere gange uden at løsne knæk boltne ved rat stammen.  

Er det iøvrigt ikke også menningen at de netop skal knække ved et sammenstød, for ikke at smadre hoften/ maven?  Det jeg mener er at det ikke er smart at sætte alm bolte med mødtrik på istedet.
Carsten

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #17 Dato: 14. Februar 2010 kl: 08:33:51 »
Citat fra: "CarstenAS"
Er det iøvrigt ikke også menningen at de netop skal knække ved et sammenstød, for ikke at smadre hoften/ maven?  Det jeg mener er at det ikke er smart at sætte alm bolte med mødtrik på istedet.

Jeg troede egentlig de sad der for ikke at hjemmemekanikeren pillede for meget ved ratstammen. Er det ikke "bare" knækhoved, dvs topdelen knækker af ved det rigtige tilspændingsmoment, når den monteres?

Hinze

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 14. Februar 2010 kl: 08:43:31 »
Knæbolte = bolte, hvor en del af hovedet knækker af, når det nødvendige tilspændingsmoment er nået. Sigtet er at holde tyveknægte og andre uvedkommende væk. Resten af bolten er helt almindelig 8.8 kvalitet, og kan derfor fint erstattes med en helt normal bolt.
Sikringen af ratstammen ved kollision er foretaget ved at 1) anbringe en stor konisk lejring af ratstammen nederst, så den hindres i at blive skubbet opad og 2) en overgangskobling udformet som en løs tilkobling til en hardyskive i bunden af ratstammen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!