0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Og endnu et spørgsmål:Der findes nogel enkelte Caravelle busser med 1,9 (ABL) kan der monteres en turbo på den? Og hvordan er den motor i forhold til en AAZ?(jeg har lige fundet følgende liste: http://www.dieselsend.de/info0250201032.shtml og nu er jeg vældig forvirret.. en 1,9 TD med mindre heste end en 1,6TD???)
Efter hvad jeg kan se, så har 2,0 td 86 hk og alm. D 69 hk. SÅ er spørgsmålet jo om de kan ligge deri?
CitérEfter hvad jeg kan se, så har 2,0 td 86 hk og alm. D 69 hk. SÅ er spørgsmålet jo om de kan ligge deri?Det kan den, men det kræver en koblingsklokke fra en SydAfrika-T3'er. De var monterede med motorer fra Audis 5 cyl.-program - dvs op til 136 hk :shock: Samtidig havde de "Ölleitblech" i gearkassen for at kunne klare den ekstra belastning. Jeg er bange for, at sådan en klokke koster kassen. Desuden er jeg bange for at synsmanden skal have nogle store morgenbasser for at syne denm
Der findes nogel enkelte Caravelle busser med 1,9 (ABL) kan der monteres en turbo på den? Og hvordan er den motor i forhold til en AAZ?
I Golfen har den jo standartmonteret ladeluftkøler, men den har jo ikke fuld effekt, når bilen bare er på rullerne. Godt nok er der en stor blæser anbragt foran, men den kan ikke gøre det ud for fartvinden ved tophastighed. Bilen havde lige fået nye dyser med lidt forhøjet åbningstryk (160 bar), men ellers nej, så er bilen helt standart.Skroget er væk på fredag