Forfatter Emne: Hjælp til et par ledninger og sensorer  (Læst 3696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

• Gæst
Hjælp til et par ledninger og sensorer
« Dato: 27. November 2008 kl: 20:10:34 »
hej, ja kan åbenbart ikke holde fingrene fra maskinen ( efter at have læst om forvarmer indlæggene på forrummet )

jeg ville så bare lige kontrollere mine egen stik og ledninger, da jeg ikke har haft min forvarmer lampe med mit stik på og derfor har jeg haft det afmonteret og selv talt mine forvarmer sekunder! men det er jo ikke en holdbar løsning!

jeg fandt meget irret ledninger og ledninger, der næsten var knækket!

men desværre kræver det to nye stik og nogle ledningsben, dem køber jeg i morgen!

derfor tilspørger jeg jer - hvor skal disse placeres og til hvilke sensorer?

blå og hvid til forvarmer? hvilken sensor?

rød med gul til instrument? hvilken sensor?

brun med rød til? hvilken sensor?

håber i kan hjælpe her... se billede

Bluestar

• Gæst
« Svar #1 Dato: 27. November 2008 kl: 21:19:24 »
argh kom så drenge, væk fra pcen og ud til vognen og lette på låget  :lol:

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27. November 2008 kl: 21:40:13 »
Citat fra: "Bluestar"
argh kom så drenge, væk fra pcen og ud til vognen og lette på låget  :lol:

Det er jo koldt...

Når ja, jeg kører også benzin.

/Mads

Bluestar

• Gæst
« Svar #3 Dato: 28. November 2008 kl: 06:57:25 »
Mads, det er jo SLET ikke koldt... der er ingen undskyldninger  :D

Men hvis det er som det kan være her, så kan det være en udfordring at tømme bussen for skrammel blot for at komme ned og åbne lugen og så kommer det næste problem - LYS!

jeg håber der er en barmhjertelig sjæl, der vil vise mig vejen i dette mørke   :lol:

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 28. November 2008 kl: 08:54:59 »
Var det ikke nemmere bare at kigge på et ledningsdiagram? Så undgår du også at kopiere en evt fejl opkobling fra en anden bil.

Jeg skal desværre skrue hele alubunden af mit lad på doka'en for at kunne komme ned og få et fornuftigt billede. Det er muligt at komme ind gennem service lugen på en doka, med har prøvet at tage billeder den vej igennem og de var ikke meget værd.

Hvis du er presset er du velkommen til at kigge forbi i eftermiddag og få kopi af diagram. Eller selv prøve at tage et billede!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Bluestar

• Gæst
« Svar #5 Dato: 28. November 2008 kl: 09:50:09 »
Wilson Wilson  :D

hvis jeg havde et ledningsdiagram, så havde jeg nok ikke spurgt  :lol:

jesper

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 28. November 2008 kl: 10:00:28 »
Wilson Wilson  :D

hvis jeg havde et ledningsdiagram, så havde jeg nok ikke spurgt  :lol:

jesper

Hvad ved jeg?

Jeg skal til julefrokost i aften men er hjemme fra klokken to og til lidt i fem. Hvis det er kan jeg evt ligge leitfaden ud til dig, så kan du låne den. Har også Bentley manualen hvis det er.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Bluestar

• Gæst
« Svar #7 Dato: 28. November 2008 kl: 10:06:15 »
kan desværre ikke nå det i dag!

men jeg prøver lige at arbejde lidt med det i morgen, hvis det går helt i smadder så kan vi da prøve at finde en løsning, tak for hjælpen!

men jeg troede nu at en kyndig busejer kunne give mig et svar ved hjælp af et billede eller blot sige, hvor deres ledninger sidder  :D

Bluestar

• Gæst
« Svar #8 Dato: 29. November 2008 kl: 08:38:24 »
ja de havde så ikke de stik på lager!!!

var ellers 100% sikker på at de også sidder på de nyere biler på tågelygter osv... så de kommer først mandag!

jesper

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #9 Dato: 29. November 2008 kl: 10:14:25 »
ja de havde så ikke de stik på lager!!!

var ellers 100% sikker på at de også sidder på de nyere biler på tågelygter osv... så de kommer først mandag!

jesper

Det ligner den slags stik som også bruges til indsprøjtningsdyser på moderne benzinbiler. Men nu har du jo fundet...

/Mads

Bluestar

• Gæst
« Svar #10 Dato: 29. November 2008 kl: 10:28:04 »
ja, jeg fatter ikke at den reservedelsmand var så træg... der hvor jeg arbejdede ville de gøre " lidt " for at finde en løsning! men nej... bilernes hus i silkeborg, ja ja...

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #11 Dato: 29. November 2008 kl: 10:39:07 »
ja, jeg fatter ikke at den reservedelsmand var så træg... der hvor jeg arbejdede ville de gøre " lidt " for at finde en løsning! men nej... bilernes hus i silkeborg, ja ja...

Sidst jeg bestilte stik hos VW havde jeg selv fundet en række reservedelsnumre, efter aftale med reservedelsmanden. Det var fint, og han var skide flink til at bestille tingene osv. Efter en ugestid ringede han så at tingene var kommet, fedt tænkte jeg, men da jeg kom derop fik jeg en kasse udleveret med stikhuse... Han sagde så at det vidste han godt, men han var jo ikke sikker på om jeg skulle have stikben med :evil:  Hvis jeg havde vidst det ville jeg sgu kun have haft stikben...

/Mads

Bluestar

• Gæst
« Svar #12 Dato: 04. December 2008 kl: 20:13:48 »
så fik jeg monteret stikkene igen og fik klippet MEGET langt ind i det originale ledningsnet. ledningerne var så grønne af ir at det ikke kunne lade sig at gøre at lodde! så har jeg nærmest gættet mig til placeringen af stikkene og nu tror jeg sgu at det hele virker perfekt! skønt

har besluttet mig at købe et helt nyt originalt kabeltræk til min koldstarter, den går mega dårligt!