Forfatter Emne: WBX std. plus  (Læst 63103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #90 Dato: 29. Juni 2009 kl: 23:44:07 »
Og :?:  :?:

Hvordan går det så med den nu.

Du kan da ikke bare stoppe tråden  :!:

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #91 Dato: 30. Juni 2009 kl: 09:41:45 »
Når man ikke laver noget på motoren er der jo ikke noget at skrive... :(

Jeg skal idag igang med at få motoren til at gå ordentligt. Jeg skal have sikret mig at pumpen levere varen, og at dyserne sprøjter bare lidt konisk ;)
Pga. Eksamen og barnedåb har der ikke været tid før.

/Mads

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #92 Dato: 30. Juni 2009 kl: 14:12:30 »
Så kører det sgu...

Pumpen pumper 2,5bar i systemet, så den er tip top.

Dyserne har jeg skiftet ud med dem fra svensker-motoren, der sprøjter noget pænere.

Efter det har jeg kunnet justere tændingen til 95 oktan, og det har sgu hjulpet lidt på oplevelsen. Den skal stadig op over 2500 omd. for at levere, men der sker så tilgengæld også noget når den kommer derop.

Jeg har læst på TheSamba at 10cent mener at knasten er lige i overkanten af hvad Digifant styringen kan klare, så jeg går ud fra det samme gælder for digijet. Så nu skal jeg have loddet de sidste kabler til MS, og så håber jeg det bliver endnu bedre.

Min første fornemmelse med motoren er at den nok ikke er den ideelle til at rive 2ton trailer over storebælt, men det skal den heldigvis heller ikke. Tilgengæld tror jeg den klarer sig rigtig godt med den lille familie og oppakning ombord, men det kan jeg melde mere om når turen til Sverige er overstået om et par uger.

Jeg har dog stadig et par problemer, der er stadig en lille læk ved termostathuset. Desuden er nålen på instrumentet et stykke over dioden, men jeg tror nu bare det er den nye føler der er mærkelig. Jeg skal lige have målt på den ved lejlighed.

Hvor måler I kølevandstemperaturen med termometer? Jeg synes sgu ikke helt jeg har mod til at tage hatten af ekspansionsbeholderen... :?

/Mads

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #93 Dato: 30. Juni 2009 kl: 20:41:54 »
man kan få en en IR temp.føler ved biltema det må være sårn en du ska ha
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #94 Dato: 30. Juni 2009 kl: 21:17:27 »
Citat fra: "opelhaj"
man kan få en en IR temp.føler ved biltema det må være sårn en du ska ha

Ja, måske. Har også hørt at de skulle have en rimelig nøjagtighed...

/Mads

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
WBX std. plus
« Svar #95 Dato: 30. Juni 2009 kl: 21:43:57 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Så nu skal jeg have loddet de sidste kabler til MS, og så håber jeg det bliver endnu bedre.
/Mads

Stor sejr Mads, men hov hva er det..... MS, lad os lige høre mere om det. Har du købt boxen? I så fald hvilken?

Hinze

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #96 Dato: 30. Juni 2009 kl: 22:21:33 »
Jeg har haft MegaSquirt i snart 2 år, den er bare aldrig blevet monteret. Det er en MSII med V.3 med relæbox til.
Jeg har selv samlet den og testet den, men som sagt er jeg aldrig kommet videre med montage i bilen.

/Mads

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #97 Dato: 02. Juli 2009 kl: 20:42:52 »
I dag fik jeg lige 300km på motoren. Jeg ender sgu med at blive rigtig glad for den... :D

Jeg har bare et lille problem; Den går kun på tre cylindere engang i mellem. Et problem den har "arvet". Det er heldigvis ikke så tit, men det er irreterende når det sker.. Endnu et insitament for at overgå til MS hurtigst muligt.

/Mads

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #98 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:14:01 »
Så fik jeg løst problemet med dårlig tænding :?

Det viste sig at beslaget som fiksere fordeleren var en lille smule skævt. Det bevirkede at fordeleren ikke kom helt ned til drevet.
Det har bevirket at rotoren ikke har fulgt med drevet rundt hele tiden, som det jo ellers skal, og derfor har det været lidt sporadisk med tænding engang i mellem.

Følge skaderne:

Det bøjede/krumme beslag:

Resultatet af at få rettet beslaget ud, var (som Ole Henriksen ville have sagt det) instant satisfaction...

Årsagen til at jeg fandt fejlen, var at jeg var på jagt efter et lille oliespild. Det viste sig at komme ud ved fordeleren, der hvor ovennævnte beslag sidder.

Hvordan tætner i andre på det sted? I Haynes og Bentley står der noget om en pakning, men den er ikke med i pakningssættet, og jeg er ikke stødt på den under demontage???

Min midlertidige løsning er flydende pakning, men det holder jo nok kun til jeg skal stille tændingen ingen :roll:

/Mads

Offline Hasse

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
WBX std. plus
« Svar #99 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:20:07 »
Den packning du frågar om ser du på din bild nr.2, den svarta mitt på axeln den skall täta fördelaraxeln.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Mølle

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #100 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:21:39 »
Dit problem med utæthed... Kan det være fordi du ikke kan se skoven for bare træer. På dine fotos ser det da grangiveligt ud som om der er en o-ring midt på den del af huse, som går ned i blokken. Den ser noget flad ud, så mon ikke en ny vil gøre udslaget??????? Eller er det bare mig, der har spist forkerte svampe???

Mølle

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #101 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:22:26 »
Citat fra: "Hasse"
Den packning du frågar om ser du på din bild nr.2, den svarta mitt på axeln den skall täta fördelaraxeln.

Slået på stregen af "svenskdjævel"

Mads-kaa

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #102 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:24:27 »
Ja, det er vel en O-ring??? men den er ligeså hård som plastik, og det er ikke dem som er nævnt i manualerne så vidt jeg kan tolke den.

/Mads

Mølle

• Gæst
WBX std. plus
« Svar #103 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:26:40 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Ja, det er vel en O-ring??? men den er ligeså hård som plastik, og det er ikke dem som er nævnt i manualerne så vidt jeg kan tolke den.

/Mads

Det er muligt at det ikke er den, som er nævnt, men hvis du skifter den plastik hårde o-ring med en ny blød vil jeg æde min gamle hat på, at dit oliespild forsvinder.. og det er vel målet..??

Offline Hasse

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
WBX std. plus
« Svar #104 Dato: 22. Juli 2009 kl: 20:26:57 »
1 sekund Mölle 1sekund du är seg idag.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16