Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diverse
»
Køler lampe blinker !!
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Køler lampe blinker !! (Læst 5580 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Kkrogsgaard
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Dato:
22. Maj 2006 kl: 21:20:43 »
Kunne da godt lyde som en luftlomme eller noget.
Har du pumpet på alle slanger til kølesystemet med hånden?
Er der snask i ventildækslet?
Kommer der vand ud af udstødningen, når du gir´gas?
Kunne måske være en defekt toppakning?
Logget
Kkrogsgaard
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #1 Dato:
22. Maj 2006 kl: 23:05:00 »
Hvis ikke det cirkulerer ordentligt, kan det vel godt.
Kommer der vand ud af overløbet i ekspansionsbeholderen?
Logget
Rene\'
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #2 Dato:
22. Maj 2006 kl: 23:12:06 »
en ny termostat ka osse være defekt, bare en tanke :idea:
Logget
WBX Manden
Hero Member
Køler lampe blinker !!
«
Svar #3 Dato:
23. Maj 2006 kl: 07:09:11 »
Hvor meget vand røg ud da du skiftede røret og satte du klemmer på slangerne for vand ikke skulle ryge ud ?
Det er næsten med garanti ikke toppakningen.. Den inderste toppakning er, ligesom på de luftkølede motorer du kender, en stålring og sidder i en fordybning i topstykket.
Når dækselet sidder på ekspansionsbeholderen og slange på over til påfyldningstanken, er der så bobler i påfyldningstanken ?
Logget
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter:
http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0
"Diesel er kun for playboys."
Mads-kaa
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #4 Dato:
23. Maj 2006 kl: 10:03:40 »
Hej
Du skal huske at dreje undluftningsskruen på motoren når du udlufter, jeg kan godt prøve at tage et billede af den hvis du ikke kan finde den. Jeg vil i øvrigt mene at du skal udlufte på en kold motor, så fylder kølervæsken mindre, og der kan være mere i systemet! Jeg læste lige i Haynes forleden af der kan være 16 eller 19 liter kølervæske på bilen, så du kan godt fylde en del på!
/Mads
Logget
Mads-kaa
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #5 Dato:
23. Maj 2006 kl: 10:40:23 »
Selvfølgelig med motoren kørende, det skal jo stadig pumpes rundt i systemet, jeg tager lige et billede om 5 min!!!
Så kan jeg også lige se om jeg gider skrive det der står i haynes ind her!!!
/Mads
Logget
Mads-kaa
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #6 Dato:
23. Maj 2006 kl: 11:13:10 »
Hej igen
Se efter pølsefingeren!
Når du drejer den mod uret åbner du den, med uret lukker du den. Den skal være åben når du udlufter!
Så fylder du ekspansionsbeholderen og ekstra beholderen(den du kan se gennem nummerplade klappen).
Når du så skal udlufte skal motoren kører med ca. 2000 omd., forenden skal hæves ca. 40cm og så ellers udluft til der ikke kommer luft ud. Husk at fylde ekspansionsbeholderen fra tid til anden.
Når du er færdig check begge beholdere er fyldt til max, og kør en lang tur, og glæd dig over at der ikke er flash fest på dit instrumentbord!
/Mads
Logget
Mads-kaa
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #7 Dato:
23. Maj 2006 kl: 21:54:04 »
Det var så lidt!!! Jeg kan lige tilføje angående dit centrallås problem, min virkede heller ikke, det var på grund af vand i en motoren i førerdøren! Check om dine vindues pakninger er sprukne, det kan være et tegn på vand indtrængen!
/Mads
Logget
biff
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #8 Dato:
06. August 2009 kl: 18:09:55 »
Genopliver lige gammel saga.
Har idag skiftet kølervæske på bilen og udluftet først sådan ca. vandret til der kun kom vand ud af skruen øverst på køleren. Flyttede så bilen til en fornuftig bakke med mindst 40 cm forskel på for- og bag-ende. Af med ekspansionsbeholderens låg og åbnet udluftningen på termostathuset (bare åbent ikke skal vel ikke komme strømme ud med vand?) men om der vil komme andet end et par enkelte bobler op af skruen ved køleren. Og vandet i ekspansionsbeholderen stiger og falder, fylder jeg op løber det over. Skal låget være skruet af? Skal det tage over en time (er nu løbet tør for benzin)? Er det bare luft eller sidder der en gammel klump fra udskylningen (med opvasketabkur først)?
Rasmus
Logget
FarT3
Sr. Member
Køler lampe blinker !!
«
Svar #9 Dato:
06. August 2009 kl: 19:28:19 »
Før jeg kendte til at forenden skulle løftes tog jeg en af de lange lige kølerslanger foran og satte ned i ekspansionsbeholderen. På den måde var punktet bagi højere end foran. Så løsnede jeg skruen på køleren og hældte vand på gennem slangen til det løb ud foran. Eneste ulempe er at man spilder det der er i slangen når man fjerner den. Jeg har aldrig haft problemer med luft ved denne metode og får det vel først nu hvor jeg ved hvordan man skal gøre
Det skal siges at det er dieselmotorer.
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
biff
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #10 Dato:
06. August 2009 kl: 20:45:23 »
Nu er det en benziner jeg roder med, men ved ikke om det gør en forskel. Kan bare ikke forstå at det skulle gøre så stor forskel at løfte forenden, når vandet før var helt uden bobler.
Det skal siges at det forreste varmeapparat er gået for nyligt, så det er kun varmen bagi der kører på fuld, det gør det muligvis sværere eller?
Rasmus
Logget
Mads-kaa
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #11 Dato:
06. August 2009 kl: 21:18:13 »
Det burde ikke tage meget mere end 5 min, hvis anlægget er nogenlunde fyldt fra starten. Du skal sikre dig at din udluftningsskrue virker, jeg plejer at pille min helt af. Der er en på thesamba, som modificere sine udluftningsskruer ved at bore hullerne op. Men kunne man forstille sig at bilen er ordentlig udluftet nu?
/Mads
Logget
biff
Gæst
Køler lampe blinker !!
«
Svar #12 Dato:
06. August 2009 kl: 21:34:03 »
Er det skruen på termostathuset, eller på køleren du mener? Den på køleren er bare en almindelig bolt, men gav heller ikke rigtig nogen effekt at pille den helt ud.
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diverse
»