Forfatter Emne: NU vil jeg have sandheden at vide!!! dieselkører  (Læst 3997 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

• Gæst
NU vil jeg have sandheden at vide!!! dieselkører
« Dato: 07. December 2008 kl: 18:24:04 »
ja, nu går den sgu ikke længere t3 ejere!

nu har jeg snart brugt 10 timer på det koldstartskabel...

jeg har et fint og ubesværet træk i kablet, så længe kabelt ikke er monteret på dieselpumpen! så snart jeg bare tænker på at sætte lortet på, så kan man næsten ikke hive eller skubbe i pisset...

jeg er helt RØD i hovedet af raseri over det elendige system man har lavet på den elendige motor   :D

OG det endelige nederlag kom da den spændeskrue knækkede på vippearmen, nej hvor kunne min hammer have slået guinessrekorder i længdekast.... kæft jeg er sur og træt af den lige nu!!!!

NÅ hvordan er jeres?

jesper

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 07. December 2008 kl: 18:28:44 »
Har gjort det til en vane (efter jeg knækkede håndtaget sidste vinter) at trække håndtaget ud når jeg stiller bilen efter en køretur...

Så længe motoren er varm er der intet problem med at trække/skubbe, men så snart den er kold, så binder det ret kraftigt...

Om det er generelt ved jeg ikke, men jeg arbejder på en løsning på problemet, så pumpen "selv ved" hvornår den skal være trukket eller ikke trukket...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 07. December 2008 kl: 18:33:07 »
Citat fra: "Bluestar"

NÅ hvordan er jeres?

jesper

Jeg formoder du her hentyder til koldstartshåndtaget.

Det er en smulere strammere end end chokor normalt vil føles og lidt som om der er et punkt den skal over. dvs let - lidt modstand - let.

Håndtaget er ikke decideret hårdt at trække ud.

Bilen generelt: fyret har det med at gå ud og dermed ryge, den kører kortere på literen for tiden. Men har da transporteret mig omkring 0,8tkm i løbet af den sidste uges tid uden de helt store problemer. Ville jeg undvære den - nej. Har du en uheldig stime - ja. Går det over - ja, helt sikkert. Problemer kommer i ryk, så mon ikke du er i den dybeste del af dalen nu og toppen er forude?!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Bluestar

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07. December 2008 kl: 18:33:33 »
ja, det er selvfølgelig rigtig nok, men den føles ikke specielt træg, hvis man vipper armen med en skruetrækker!

jeg gik så langt som at overveje en servo ( som til modelfly og biler ) og så montere den i en korrekt træk og skud stilling, klik på en kontakt på instrumentbordet og vupti...

jesper

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 07. December 2008 kl: 18:34:38 »
Citat fra: "BlackChart"
Om det er generelt ved jeg ikke...

Jeg har præcis samme oplevelse, og samme vane med at trække håndtaget ud når jeg stopper bilen.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 07. December 2008 kl: 19:05:50 »
Den med servoen har jeg selv på tegnebrædtet, evt. koblet sammen med føleren til vandtemp. og så "programmeret" så når nålen når over det nederste hvide felt, så skal den deaktivere koldstarten (det er der jeg selv plejer at gøre det)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bluestar

• Gæst
« Svar #6 Dato: 07. December 2008 kl: 19:37:34 »
okay, jamen jeg har været ved at se på andre beslag, så kablet ville gå lidt mere ubesværet til vippearmen, men det hjælper ikke det mindste, så det er altså bare et problem...

glæder mig til at se din løsning

Eva

• Gæst
« Svar #7 Dato: 07. December 2008 kl: 23:19:47 »
Citat fra: "Bluestar"
okay, jamen jeg har været ved at se på andre beslag, så kablet ville gå lidt mere ubesværet til vippearmen, men det hjælper ikke det mindste, så det er altså bare et problem...

glæder mig til at se din løsning

I perioder var koldstartkablet også komplet umuligt at trække ud på min TDer...endda så meget, at det et par gange er lykkedes at hive håndtage til det i stykker  :lol: ....løsningen var enten, som en nævner, at trække det ud inden man standser motoren...eller når man starter bilen, så først trække det ud efter man har drejet nøglen og motoren roterer , så går det nemlig let nok (hvilket i øvrigt også  i instruktionsbogen anbefales ved start ved lave temperaturer)

T3Anders

• Gæst
« Svar #8 Dato: 08. December 2008 kl: 12:31:16 »
Man kan vist også bare lade den sidde ude hele tiden. Det har flere af os dieselejere da vist vænnet os til, og forskellen skulle vist være nærmest ens, bare lettere i det daglige.

(og jeg har også hevet håndtaget itu engang)

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 08. December 2008 kl: 13:54:58 »
Jeg har også en del håndtag på samvittigheden. Til sidst har jeg taget konsekvensen af det og har lavet et håndtag af stål.

@Bluestar: I dit tilfælde er det ekstra sejt, for dit kabel har en skarpere vinkel fra dieselpumpen idet du har en 1,9'er i.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

• Gæst
« Svar #10 Dato: 08. December 2008 kl: 16:43:34 »
Ja, den er EKSTRA sej min vogn haha

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 08. December 2008 kl: 20:08:30 »
Jeg plejer der hver 3 gang, hvor det er rigtigt sejt at trække ud. at trække samtidig med at jeg tørner motoren,
Ganske som andre også har beskrevet :lol:

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Djursland

• Gæst
« Svar #12 Dato: 08. December 2008 kl: 20:45:54 »
Citat fra: "BlackChart"
Den med servoen har jeg selv på tegnebrædtet, evt. koblet sammen med føleren til vandtemp. og så "programmeret" så når nålen når over det nederste hvide felt, så skal den deaktivere koldstarten (det er der jeg selv plejer at gøre det)...

hej hej med jer

nu køre jeg jo citroen xantia 1.9 TD og der er en mekanisk ordning på til koldstart

der er næsten den samme pumpe dvs med det der skal drejes på pumpen for at aktiver klodstarts armen og der sidder en mekaniske kølevands termostat med et kabel over på den arm

så det må kunne bygges på en 1,6 TD også

jeg kan prøve at tag et foto i morgen så i kan se det

Mvh Djurs  :lol: