0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "pho2graph"Hvad gør det tandhjul ude i forenden, skal det glide frem og tilbage ?Og er det tandhjulet man flytter på når man slår på starteren med en hammer for at få gang i den ?Tandhjulet skal kunne glide ubesværet på akslen.Når starteren får strøm, så skubbes tandhjulet frem.Når strømmen afbrydes, så trækkes tandhjulet tilbageaf en fjeder.Jeg tror det almindeligste problem med starteren er,at tandhjulet kommer til at gå for stram pga. skidt.Når man slår lidt på starteren, smutter tandhjulet detsidste stykke ud i indgreb på svinghjulet, og der sluttesen stor kontakt i enden af den dåse der sidder på siden af startermotoren, og så kører startermotoren.I stedet for at slå på starteren er det bedre at få svinghjulet til at flytte sig en lille smule,f.eks. ved at trille lidt med af en bakke og såslå kobling til, det giver samme effekt, men uden de farer der er forbundet med at slåpå starter.Ovenstående er min forståelse af situationen.
Hvad gør det tandhjul ude i forenden, skal det glide frem og tilbage ?Og er det tandhjulet man flytter på når man slår på starteren med en hammer for at få gang i den ?
Oh yes, hvis ikke batteri og generator er i topform, er det en meget sandsynlig årsag. Da vi i sin tid anskaffede "Gamle Trofast" var der regning på nyt batteri og eftersyn hos en autoelektriker. Alligevel kunne den kun lige slæbe sig i gang, efter en rask tur på motorvej 40 km. Der var godt nok lavet noget underligt gummikabel ved generatoren, men - viste det sig: det var næsten brændt over i samlingerne.Da det blev lavet ordentligt, kom der pludselig liv i viskerne - OG nefa lygterne kunne pludselig oplyse vejen foran bilen så meget, at sikringsholderen begyndte, at smelte - og så var der lidt at lave igen.
Citat fra: "Aran"Oh yes, hvis ikke batteri og generator er i topform, er det en meget sandsynlig årsag. Da vi i sin tid anskaffede "Gamle Trofast" var der regning på nyt batteri og eftersyn hos en autoelektriker. Alligevel kunne den kun lige slæbe sig i gang, efter en rask tur på motorvej 40 km. Der var godt nok lavet noget underligt gummikabel ved generatoren, men - viste det sig: det var næsten brændt over i samlingerne.Da det blev lavet ordentligt, kom der pludselig liv i viskerne - OG nefa lygterne kunne pludselig oplyse vejen foran bilen så meget, at sikringsholderen begyndte, at smelte - og så var der lidt at lave igen.haha sådan er det nogen gange, når man har løst et problem, kommer der tit et nyt, men vi elsker jo stadig de gamle biler Eller man får vished for det ikke var det som var problemet. Amerikansk fejlfinding. PS: husk autohjælp abon :wink: det virker som en god trussel, så skal den nok blive god igen :lol:[size=18]Ikke da på sin T3. [/size]Konen har DAH på Sierraen, men det er jo intet sammenlignet med T3 Flinkefolk listen som jeg har med i Backmobilen.