Forfatter Emne: Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)  (Læst 144369 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #630 Dato: 18. April 2011 kl: 15:11:56 »
Takker - jeg vil se at skifte den.

Der er 2 stk, een til motorstyring, og en til thermometeret?

Er det det samme føler?
http://www.thansen.dk/products.asp?c=5179846023&n=-1290621489

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #631 Dato: 18. April 2011 kl: 15:35:27 »
hvis din motor er som når den ligger i en golf3, så sidder der en føler med 4ben (den består af 2 separate følere inden i ) der er kun den og den er både til temp.viser og motorstyring :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #632 Dato: 18. April 2011 kl: 16:07:38 »
http://www.koperformance.com/part-number/6U0919501B/MEISTERSATZ
aka
http://www.hovwdiaudi.dk/_ul/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=919415006&Group=13677
ser det ud til.

Hmmm, hvis jeg er hurtig på fingrerne kan jeg vel skifte den uden at spilde særlig meget kølervæske?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #633 Dato: 18. April 2011 kl: 17:52:26 »
Jeps. Det er lige præcis den. Der kommer stort set ikke noget vand ud, når du skifter den. men selvf. sikrer du dig, at motoren er kold. Husk også at få den lille O-ring, der tætner mellem føler og studs. Hvis du er virkelig perfektionistisk, så kan du sætte hele studsen på fra en A80 med ABT-motor - så slipper du for den lille skrå afgang, der typisk er proppet med en lukket slange.

Du kan også være en gnier, der måler føleren ud med et multimeter - der er vel egentlig ikke nogen indikation på, at den fejler noget. I "So wird's gemacht" er der en temp/modstands-kurve, der kan bruges til at tjekke føleren.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #634 Dato: 18. April 2011 kl: 22:40:01 »
Hej Jarl,

Min mistanke er lidt ekstra forbrug og høj tomgang.

Jeg er jo noget misundelig over jer andres over 10 km/l når jeg ligger og roder rundt nede i 9 km/l - så jeg tænker over at skifte den måler - og skifte lambdasonde........

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #635 Dato: 18. April 2011 kl: 22:46:21 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Jarl,

Min mistanke er lidt ekstra forbrug og høj tomgang.

Jeg er jo noget misundelig over jer andres over 10 km/l når jeg ligger og roder rundt nede i 9 km/l - så jeg tænker over at skifte den måler - og skifte lambdasonde........

Gode hilsner

Jens Jakob


og måske skifte til nogle knap så tunge sko  :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #636 Dato: 26. April 2011 kl: 21:15:50 »
Så blev der skiftet fortøjsgummi - og igen igen ufattelig meget tak til Allan for hans rolige overblik, imponerende evner og gode håndværk
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #637 Dato: 26. April 2011 kl: 21:29:19 »
Nice :) Ser jo helt proff ud...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #638 Dato: 26. April 2011 kl: 21:36:36 »
Jamen, det er profft når Allan mekker med ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #639 Dato: 26. April 2011 kl: 22:38:26 »
Ny todo:
1. Udstødningsmanifolddpkaning, cylinder 4
2. Rustreppe stenslag osv
3. Rustbeskytte
4. Skylle køler igennem og ny kølervæske
5. Skifte calipre foran (til dem jeg fik for 1½ år siden som stadig ligger på hyldern...)
6. 4 kant lygter foran
7. Forsegle gearkasse med rudelim
8. Rense spjæld, tomgangsmoter og tjekke for falsk luft
9. Måle på lambda sonde
10. Måle på føler på vandtemp til motorstyring
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #640 Dato: 27. April 2011 kl: 10:42:08 »
Vi kan lige erfaringsudveksle lidt her:

Jeg gætter på, at dit pkt. 8 bl.a. foranlediges af, at den har trang til at være træg og hænge i gasspjældet?

Jeg har bøvlet med det samme, før jeg fik chikaneplade på. Monomotronic'en sidder lige i skudlinjen for hjulenes mudder/saltvandsstråle. Derfor bliver fjedersystemet og akselbøsningerne til gasspjældet træge. Jeg lavede akut problemløsning ved at spraye bremserens (sindsygt brandfarligt - watch out) på fjedermekanismen og derefter med en rensepistol smaske det ind i en blanding af diesel og motorolie. Så fandt jeg en chikaneplade hos Hr. Påske, og så var problemet løst, for så kom der ikke mere snask på indsprøjtningsenheden.

Vedr. pkt. 4: Hvis du har bare lidt økonomisk frirum, så overvej en spritny. De koster ikke mange basører på ebay, og det virker fortryllende. Hver gang, man afsyrer, bliver godstykkelsen lidt mindre - det er ikke en fed tanke at sidde med, når man rasler mod Italien...

Vedr. pkt. 9: Har du noget grej til at måle på lambdasonden? Det er jo ikke ligetil, for spændingen pendler hele tiden, så et multimeter er ikke optimalt. Hvis du er i tvivl om den virker korrekt, så prøv måske med en anden.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #641 Dato: 27. April 2011 kl: 10:55:54 »
Hej Jarl,

1.8 er kendt for at spjældet bliver trægt. Men også for at tomgangsmotorens stempel bliver trægt. Det er nok det som er mest udsat for snask..
Jeg prøver i første omgang med spjældrensen fra Bardahl, og ser hvad der sker.
Jeg vil også teste med bremserens om gummipakning under spjældhus er tæt - det kunne også give høj tomgang og højt benzinforbrug...

4. Jo, du har ret - det rigtige er at skifte køler, og det tager ikke mange timer ;-)

9. Nej, jeg har ikke et scop - men adgang til et Fluke, min tanke er at hvis det står og pendler op og ned - så virker Lambdaen ;-)



Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #643 Dato: 27. April 2011 kl: 15:38:58 »
Jeg kan ikke huske, hvor jeg købte min, men det var bare en helt alm. ebay-køler.

Kan du måske forklare lidt mere om det klemmende spjæld på 1,8. Jeg har også læst det før uden egentlig at hæfte mig ved det, særligt fordi jeg slog det hen med, at det vist ikke kunne have noget på sig, idet Monomotronic sidder på en hulens masse biler, og jeg har ikke hørt generelle klager over det i andre sammenhænge. Er der noget godt at læse om det somewhere?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #644 Dato: 27. April 2011 kl: 16:05:24 »
Citat fra: "jensjakob"
Så blev der skiftet fortøjsgummi - og igen igen ufattelig meget tak til Allan for hans rolige overblik, imponerende evner og gode håndværk


Så de ovale huller blev altså svejset op med CO2 svejser, og der blev ikke lagt plade i?

Er det rigtig forstået?