Forfatter Emne: Køb billig motor olie her (til Beno).  (Læst 10689 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Dato: 11. Januar 2009 kl: 00:27:21 »
Hey og undskyld den lidt cheesy overskrift.

Jeg skal til at skifte olie på Bergwacht. Hvis man køber  4 stk. af Castrol Magnatec 10w/40 (4 ltr) får man det til 100,- under normal pris. Jeg skal bruge 2. Er der nogen som er interesseret i at købe top lækker olie til ca. 70,- literen?

1 dunk med 4 ltr. koster 295,-. Vi bruger 4 1/2 ltr. Jeg har en skvat til overs så hvis du bor i nærheden af Kbh. kan du skifte olie for små 300,- : )

Jeg skal bruge 2 mand til at få rabatten (eller 1 som tager 2 dunke som jeg selv).

Jeg står for logistikken. Det vil være nemmest hvis du kommer fra Sjælland eller har mulighed for at komme forbi at hente det. Men. Jeg er ikke kræsen ; ).

Håber at høre fra jer.

 : )

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2009 kl: 03:19:22 »
kan se det er godt man ikke bor på øen hvis det skal koste 300 at skifte olie... :shock:





Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2009 kl: 08:50:48 »
Nej 300,- for et olieskift er også en del mere end jeg kan gøre det for...

Hvis det absolut skal være castrol magnatec du vil køre på kan det købes til gode priser her:
http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-magnatec-10w-214p.html

Jeg kan helt klart stå inde for castrol's produkter og bruger selv den her til brombassen: http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-formula-rs-204p.html

Faldt lige over dette restparti på deres side:
http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-gtd-magnatec-545p.html

Ellers er der et godt alternativ i Bilka???:
http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153&pageid=1#/page20/

Har selv tidligere kørt på Shell Helix og var meget tilfreds (kører Castrol nu da det er dem firmaet har en rabat aftale med pt. tidligere var det Shell)

Mobil er en af verdens største producenter af olie og Duckhams er klassikeren - specielt til ældre biler.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #3 Dato: 11. Januar 2009 kl: 09:05:57 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Hey og undskyld den lidt cheesy overskrift.

Jeg skal til at skifte olie på Bergwacht. Hvis man køber  4 stk. af Castrol Magnatec 10w/40 (4 ltr) får man det til 100,- under normal pris. Jeg skal bruge 2. Er der nogen som er interesseret i at købe top lækker olie til ca. 70,- literen?

1 dunk med 4 ltr. koster 295,-. Vi bruger 4 1/2 ltr. Jeg har en skvat til overs så hvis du bor i nærheden af Kbh. kan du skifte olie for små 300,- : )

Jeg skal bruge 2 mand til at få rabatten (eller 1 som tager 2 dunke som jeg selv).

Jeg står for logistikken. Det vil være nemmest hvis du kommer fra Sjælland eller har mulighed for at komme forbi at hente det. Men. Jeg er ikke kræsen ; ).

Håber at høre fra jer.

 : )



Kører du med 10w/40 olie på Bergwacht'en. Hvordan spiller det?
Jeg kører nu med Castrols 15w/40 men vil egentlig gerne over på
10w/40. Vil da gerne høre erfaringer med dette. Vores motorer er
jo næsten ens.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Herr_Jensen

  • Gæst
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #4 Dato: 11. Januar 2009 kl: 11:42:42 »
Joeh vi har skam masser af billig 'no name' olie men det er ikke noget jeg finder interessant.

Der var en gang en klog mand der sagde til mig at hvis en motor fra start af sit liv har fået dårlig olie kan det ikke betale sig at skifte til god olie på et senere tidspunkt. Så eneste mulighed er hyppig olie skift. Har motoren derimod fået god olie fra start er det yderst fordelagtigt at fortsætte med dette.

Det er fra Castrolshoppen jeg har dette tilbud : ).

Min motor har (så vidt de tyske papire siger) altid kørt 10w/40 så det tænkte jeg var smart at fortsætte med. Jeg synes det spiller 100%. Jeg har aldrig start vanskeligheder i koldt eller varmt vejr, maskinen kommer fint hurtigt op på arbejdstemperatur, der er ingen mislyde (lige på nær når vandpumpen ryger ; )).

Håber der er andre som vil have lyst til at være med : ).

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #5 Dato: 11. Januar 2009 kl: 13:33:20 »
Hvad med denne fra harald skrald hvis det skal være..

MOBIL RALLY FORMULA 5W/50 4LTR til 299.-
Carsten

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #6 Dato: 11. Januar 2009 kl: 13:42:24 »
Helt ærligt tror jeg det er et religions spørgsmål.

Der kan være nogle små detaljer i forskel på de forskellige motorolier, i bund grund er det lige fedt på de gamle kværne vi har med at gøre.

Tankestreg. Bør olien ikke være samme standard som motoren. Dengang var der knap så meget at vælge imellem og motoren blev bygget til de olier der var dengang.

Mange penge at spare ved at lade sig frelse det rette sted.
I Faderens, Folkevognens og Biltemas navn. skål.

Kurt

PS. Jeg må altså have en 60L tromle fra Tyskland en dag.  :)
Kurt - 25115788

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #7 Dato: 11. Januar 2009 kl: 13:48:54 »
Håber ikke jeg forurener tråden med mit indlæg..

 Jensen sig til hvis jeg skal få Blackchart til at flytte det til et seperat indlæg om olie (som der vist allerede er et par stykker af)

Min generelle overblik over olielandskabet er p.t. som følger.

Jeg kører på Mobil 15w/40 fra HN. 129 kr for 5 liter.

Jeg undgår Esso 10w/40 fra HN da jeg har haft et par dårlige erfaringer med det både i benzin og diesel motor (Lada og T3).  Andre herinde er tilfredse med den.

Lidt dyrere er Biltemas i 20 liter dunke. Jeg har selv prøvet deres 10w/40 og syntes der forsvandt vel meget ved motorvejskørsel.

Næste jeg vil prøve er 20L af deres lidt dyrere 15w/40 "TURBO" olie og se om det kører bedre end Mobils 15w/40 da den er lidt dyrere.. til gengæld er der mindre emballage.

I sidste ende er den eneste måde at få en smule bedre kvalitet olie til gode priser at købe en tromle gennem den nærmeste med momsnummer og velatmærke gøre det når der er høsttilbud til landbruget.. så er man nede omkring 13-14 kr literen for "Heavy-duty" 15w/40. Og så skal man lige have en pumpe og plads til tromlen o.s.v.

Bor man tilpas langt sydpå eller har et ærinde dernede i forvejen kan man købe 60 liters tromler på tyske forderstof til fordelagtige priser.

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Herr_Jensen

  • Gæst
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #8 Dato: 11. Januar 2009 kl: 21:07:57 »
@jankjerbye
Jeg synes det var et rigtig godt indlaeg : ). Det er altid spaendende at h0re om andres erfaringer med olie osv. Et godt tip at k0be en tromle men som du selv siger er det lige det med pladsen. Maaske paa b0rnevaerelset...

@KHSalvesen
Jeg tror du har lidt ret - og specielt med motorer som har k0rt paa den anden side af 100.000km. Min har dog ikke en gang rundet det halve saa jeg tror det er godt givet ud at passe lidt paa den med extra laekker olie.



 Jeg bider bare i den sure og hoster op med fuld pris.

Tak,

: )

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #9 Dato: 12. Januar 2009 kl: 15:56:28 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Helt ærligt tror jeg det er et religions spørgsmål.

Der kan være nogle små detaljer i forskel på de forskellige motorolier, i bund grund er det lige fedt på de gamle kværne vi har med at gøre.

Tankestreg. Bør olien ikke være samme standard som motoren. Dengang var der knap så meget at vælge imellem og motoren blev bygget til de olier der var dengang.

Mange penge at spare ved at lade sig frelse det rette sted.
I Faderens, Folkevognens og Biltemas navn. skål.

Kurt

PS. Jeg må altså have en 60L tromle fra Tyskland en dag.  :)


Ja, Kurt. Det er nok et religions-spørgsmål. Og hvorfor egentlig skifte, hvis man kører udemærket på det,man har.
Jeg har selv det sidste år kørt med 3/4 Duckhams 15W/40 og 1/4 Arco 20W/50 Graphite olie. Det har bare spillet.
Har skiftet lige fornylig til ren Castrol 15W/40. De første minutter stod den og tikkede. Og olielampen lyste. Og jeg blev mere og mere hvid i hovedet. Men nu spiller det igen.
Skræk-scenariet er vel pludseligt større olieforbrug og utæt motor, når
man har skiftet.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #10 Dato: 12. Januar 2009 kl: 17:20:32 »
Det største fejl mange begår når de i bedste tro vil gøre noget godt for deres aldrene vogn. Er at hælde en fuldsyntetisk olie på med agressive rensende egenskaber, efter den i mange år har kørt med en halvtyk mineralsk olie. Måske er det endda en lidt for tynd olie til motorens tollerancer...

Godtnok bliver oliekanalerne i første omgang renset op, men alt det "snask" der har sidder rundt i hjørner og sprækker bliver nu pludseligt opløst og fjernet.
Dels kan motoren nu pludseligt begynde at svede, dryppe og bruge olie. Men næsten værst af alt - den nye olie er nu pludseligt fyldt med gammelt snask og er måske mere beskidt en det man lige har tappet af  et par dage inden :shock: Og I bedste tro vælger den ejeren at forlænge hans service interval fra fabrikkens 7.500 km til de 15.000-30.000 der står på dunken med 0W-30 longlife olie  :shock:  :shock:  :shock:

Den går bare ikke i længden

Jeg sværger selv til 10w-40 delsyntetisk og nyt blod og filter for hver 5000km. Om det er Agip, Q8, statoil, Shell, Castrol eller et andet "mærke" er vist lidt en smagssag.

Men må nok indrømme at jeg igennem mit arbejde på værkstedet har set at folk har oplevet periodisk olieforbrug alt efter hvilken olie de har brugt. Kender ikke de specifikke olier, men Esso og T-hansens olier er nævnt.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #11 Dato: 12. Januar 2009 kl: 18:31:02 »
Og apropos skidt og slam i olien:

Jeg har et selvforskyldt problem med min JX'er. Problemet består i, at stempelringene på cyl. 4 er groet fast på stemplet - stempelringsspalten er kokset helt til af meget bastante sodaflejringer. Det bevirker naturligvis nedsat kompression på den pågældende cylinder.

Årsagen til problemet er som sagt helt og holdent selvforskyldt og forudsigelig - det er, hvad der skal siges om det.

I mine forsøg på at løse problemet på den dovne måde (uden adskillelse) har jeg givet den diverse "kure". Bl.a. har jeg skyllet smøresystemet gennem med dieselolie - altså erstattet motorolien med diesel - og snurret motoren rundt med det i fem minutter. Samtidig har jeg skyllet oliekøleren igennem med diesel. Resultatat er, at min motorolie nu stadig efter 1000 km er klar og ren med sammen farve som velskænket fadøl. Det er sørme da lidt fornøjeligt.

Nu gælder det så "kure", der tilgår problemet ovenfra. Og mange vil tro, at jeg er småtosset - hvilket jeg ikke afviser - men nu får den ovnrens ned i den pågældende cylinder og får lov at overnatte med den mixtur.

Løser det ikke problemet, så ryger der en 1,7 TD i, og så kan jeg altid pusle med den gamle motor.

Oliediskussionen gider jeg ikke deltage i, man må betale, hvad man vil - blot vil jeg erindre om, at lokomotiver, lastbiler og entreprenørmaskiner med motorer til fantasillioner, der udsættes for belastninger, der er en faktor ti sammenlignet med vores små hobbymotorer, ofte kører på god solid mineralsk HD 15W40 olie. Samtidig skal man huske på, at der er ingen olieegenskaber, der styrkes af at blive solgt i små eksklusivt designede plasticdunke, der typisk er anbragt mellem kartoffelmel og pornoblade...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #12 Dato: 12. Januar 2009 kl: 19:03:26 »
Jarl: Har du prøvet ServiceRens #3? Meca har det.. det virker ret godt!

Var det en dyse? Brændstoffet?

/Jan
Der også har haft småproblemer med sit ellers fine brændstof
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #13 Dato: 16. Januar 2009 kl: 14:33:10 »
Citat fra: "Jarl"
Og apropos skidt og slam i olien:

Jeg har et selvforskyldt problem med min JX'er. Problemet består i, at stempelringene på cyl. 4 er groet fast på stemplet - stempelringsspalten er kokset helt til af meget bastante sodaflejringer. Det bevirker naturligvis nedsat kompression på den pågældende cylinder.

Årsagen til problemet er som sagt helt og holdent selvforskyldt og forudsigelig - det er, hvad der skal siges om det.

I mine forsøg på at løse problemet på den dovne måde (uden adskillelse) har jeg givet den diverse "kure". Bl.a. har jeg skyllet smøresystemet gennem med dieselolie - altså erstattet motorolien med diesel - og snurret motoren rundt med det i fem minutter. Samtidig har jeg skyllet oliekøleren igennem med diesel. Resultatat er, at min motorolie nu stadig efter 1000 km er klar og ren med sammen farve som velskænket fadøl. Det er sørme da lidt fornøjeligt.



Altså, du tapper olien af og hælder 4 liter diesel på og starter og lader den køre i 5 min....?

Tømmer du filtret for olie?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Køb billig motor olie her (til Beno).
« Svar #14 Dato: 16. Januar 2009 kl: 14:40:20 »
Wilson introducerede mig til dether produkt... Det lugter underligt når man lader den køre med det og olien er MØGSORT og underligt tynd når den kommer ud.. og så er din motor helt blank indeni somom der har været hældt en masse små tyske nisser med pudseklude ned i den!!!

http://www.belladd.dk/home.asp?ServiceRens%203=&ContentID=157

Tjaeh :)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012