0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hey og undskyld den lidt cheesy overskrift.Jeg skal til at skifte olie på Bergwacht. Hvis man køber 4 stk. af Castrol Magnatec 10w/40 (4 ltr) får man det til 100,- under normal pris. Jeg skal bruge 2. Er der nogen som er interesseret i at købe top lækker olie til ca. 70,- literen?1 dunk med 4 ltr. koster 295,-. Vi bruger 4 1/2 ltr. Jeg har en skvat til overs så hvis du bor i nærheden af Kbh. kan du skifte olie for små 300,- : )Jeg skal bruge 2 mand til at få rabatten (eller 1 som tager 2 dunke som jeg selv).Jeg står for logistikken. Det vil være nemmest hvis du kommer fra Sjælland eller har mulighed for at komme forbi at hente det. Men. Jeg er ikke kræsen ; ).Håber at høre fra jer. : )
Helt ærligt tror jeg det er et religions spørgsmål.Der kan være nogle små detaljer i forskel på de forskellige motorolier, i bund grund er det lige fedt på de gamle kværne vi har med at gøre.Tankestreg. Bør olien ikke være samme standard som motoren. Dengang var der knap så meget at vælge imellem og motoren blev bygget til de olier der var dengang.Mange penge at spare ved at lade sig frelse det rette sted.I Faderens, Folkevognens og Biltemas navn. skål.KurtPS. Jeg må altså have en 60L tromle fra Tyskland en dag.
Og apropos skidt og slam i olien:Jeg har et selvforskyldt problem med min JX'er. Problemet består i, at stempelringene på cyl. 4 er groet fast på stemplet - stempelringsspalten er kokset helt til af meget bastante sodaflejringer. Det bevirker naturligvis nedsat kompression på den pågældende cylinder.Årsagen til problemet er som sagt helt og holdent selvforskyldt og forudsigelig - det er, hvad der skal siges om det.I mine forsøg på at løse problemet på den dovne måde (uden adskillelse) har jeg givet den diverse "kure". Bl.a. har jeg skyllet smøresystemet gennem med dieselolie - altså erstattet motorolien med diesel - og snurret motoren rundt med det i fem minutter. Samtidig har jeg skyllet oliekøleren igennem med diesel. Resultatat er, at min motorolie nu stadig efter 1000 km er klar og ren med sammen farve som velskænket fadøl. Det er sørme da lidt fornøjeligt.