Forfatter Emne: import af vw  (Læst 3750 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

  • Gæst
import af vw
« Dato: 17. Januar 2009 kl: 10:32:30 »
Jeg har netop modtaget afgørelse på klage over vurdering af min carat fra 90. Den blev bedømt som "under middel" og uden ekstraudstyr, og første afgiftskrav var kr. 15.300 baseret på en afgiftspligtig værdi på kr. 10.445. Afgørelsen lød på en værdi på 6.555, og altså en tilbagebetaling på kr. 4.900.

PARKHAVE

  • Gæst
import af vw
« Svar #1 Dato: 17. Januar 2009 kl: 11:10:09 »
SÅDAN !
Tilykke med det.
Det kan nemlig betale sig at klage eller ihvertfald ikke tage alt for gode varer havd de kommer med.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
import af vw
« Svar #2 Dato: 17. Januar 2009 kl: 12:09:18 »
Det var dælme da en dejlig lav afgift på en hvidpladebus! Tilykke med det..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

T3Sync

  • Gæst
import af vw
« Svar #3 Dato: 17. Januar 2009 kl: 13:48:32 »
Citat fra: "carat245"
Jeg har netop modtaget afgørelse på klage over vurdering af min carat fra 90. Den blev bedømt som "under middel" og uden ekstraudstyr, og første afgiftskrav var kr. 15.300 baseret på en afgiftspligtig værdi på kr. 10.445. Afgørelsen lød på en værdi på 6.555, og altså en tilbagebetaling på kr. 4.900.


Det lyder godt  :D Men ...........  :?:  :?:  :?:  :?:

Øhhh betyder det at du har betalt 6.555,- i afgift på en 90'er Carat til hvide plader ?

Hmm Jeg er måske ikke helt vågen  .......

PARKHAVE

  • Gæst
import af vw
« Svar #4 Dato: 17. Januar 2009 kl: 14:23:31 »
Ahrrr, står der ikke afgiftskrav kr. 15.300 minus tilbagebetaling kr. 4.900
Altså afgift på kr. 10.400

T3Sync

  • Gæst
import af vw
« Svar #5 Dato: 17. Januar 2009 kl: 14:47:14 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Ahrrr, står der ikke afgiftskrav kr. 15.300 minus tilbagebetaling kr. 4.900
Altså afgift på kr. 10.400


Bilen bliver så vuderet til 6.555,- og så betales 10.400 i afgift. Altså nedskrivningen i afgiftsvuderingen kan direkte trækkes fra første afgiftskrav - tja det er nemt  :D

Editeret/lidt mere tekst/tanker

En Carat fra 90 er det ikke noget af det dyreste man kan importere/afgift af T3 modellerne ?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
import af vw
« Svar #6 Dato: 17. Januar 2009 kl: 18:36:26 »
WAUW!!!!!!!!!!!!

BILLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VERDAMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BILLEDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diesel eller benzin?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
import af vw
« Svar #7 Dato: 17. Januar 2009 kl: 19:06:07 »
Jeg har lige fået brandbussen vurderet 8800kr for at få hvide skilte, men den er unægteligt også noget mere skrabet end en Carat! Jeg bombarderede skattedamen med hvidplade T3'ere til mellem 10 og 15k.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

PARKHAVE

  • Gæst
import af vw
« Svar #8 Dato: 17. Januar 2009 kl: 20:00:10 »
læs vurderingen : Stand: under middel
Udstyr : ingen ekstra

derved fremkommer der en billigere vurdering.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
import af vw
« Svar #9 Dato: 17. Januar 2009 kl: 20:12:43 »
Men hvordan kan en Carat blive vurderet som "ingen ekstra udstyr"??????????????
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

T3Sync

  • Gæst
import af vw
« Svar #10 Dato: 17. Januar 2009 kl: 20:18:19 »
Hvis bilen er over 8 år betragtes ekstraudstyr som nedskrevet til 0,- ............................. har jeg læst et sted  :roll:

PARKHAVE

  • Gæst
import af vw
« Svar #11 Dato: 17. Januar 2009 kl: 23:17:57 »
ingen airbag, ingen esp, ingen aircondition, ingen alufælge, ingen abs, ingen aut.gear, ingen lædersæder, ingen fartpilot, intet stereoanlæg, ingen indbygget nav., ingen elruder?, ingen centrallås?.....
Altså ingen udstyr der er værd at nævne ????

veloursæder og armlæn tæller sku ikke med på listen længere :lol:  :lol:  :lol:

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
import af vw
« Svar #12 Dato: 17. Januar 2009 kl: 23:39:34 »
hov hov en carat har da både el-ruder, el-spejle, og centrallås... 8)
samt noglr har aircon og aut.gear 8)

men i dag kan man dårligt finde en fabriksny bil uden de første 3 ting!

og som sagt så er det jo ikke ekstra udstyr i en carat, der er det standard :wink:

det må være sådan man kringler den :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

carat245

  • Gæst
import af vw
« Svar #13 Dato: 18. Januar 2009 kl: 10:35:47 »
Lidt flere detaljer: Den har stort set det udstyr, en carat skal have, men så vidt jeg kan se, er Caraterne ikke at finde i de danske vw-registre. Det er en Transporter. Der er automatgear, centrallås, alufælge, kabinevarmer o.s.v. I min klage anførte jeg handelspriserne fra dba, og ved sagsbehandlingen tog man stilling blandt andet ud fra, hvad en nyere T4 sælges for, og det er jo som bekendt ikke ret meget. Men jeg tror altså også at man her skal regne med lidt velvilje fra synsassistenten, som jo i dag foretager den egentlige vurdering. Jeg kan fortælle jer, at jeg købte bilen i nærheden af Hamburg for 2700 €, og at den havde enkelte rustskader, som blev ordnet efter syn. Og afgiften blev jo altså så lige godt 10 kg.

Kkrogsgaard

  • Gæst
import af vw
« Svar #14 Dato: 18. Januar 2009 kl: 11:44:31 »
Nu vil vi sq se billeder af den!