Forfatter Emne: Batteri opføre sig \"sjovt\"  (Læst 7257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Batteri opføre sig \"sjovt\"
« Svar #15 Dato: 11. September 2009 kl: 18:45:07 »
Hvis spændingen er for lav, vi lfyret simpelthen ikke starte, og noget kunne tyde på, at dit taber spændingen meget hurtigt. Med motoren i gang skal der ligge ca. 14 volt over batteriet, og så kan du næsten garanteret også starte fyret. Prøv i første omgang, at give batteriet en opladning natten over og se, om ikke det "booster" spændingen lidt opad.

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 11. September 2009 kl: 20:19:54 »
Jeg har prøvet at starte fyret med motoren startet, så går det i gang med det samme.   og nu har jeg så prøvet et gammelt batteri, som jeg egentlig havde dømt færdigt, der blev spændingen på over 12V medens fyret gik i gang.   Så noget tyder på at det er det første batteri der er kaput.      Lade spændingen er ca 13, 6-13,8  på forbrugsbatteriet.
Er det for lidt.  

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 11. September 2009 kl: 22:36:09 »
Hvis det er ladespænding med kørelys eller andet tændt, er det vist ok. En 14 volt spændingsregulator kan godt variere en smule, men prøv lige en opladning natten over, inden du dømmer batteriet "ude".
Et halvfladt batteri kan godt give nogle spøjse målinger - og glem den fjollede indikator, den viser i bedste fald, at batteriet har samlet sig sammen til, at yde omkring 12 volt.

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 12. September 2009 kl: 10:05:11 »
Ja det grønne øje, er ikke mere spændende end det brune øje. Mit det gamle batteri var grønt til det sidste, hvor det altså ikke duede.

Kurt
Kurt - 25115788