0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej!Inden jeg kaster mig ud i et "tage - bundkar af og forsøge nedefra at skifte lejer uden at tage toppen af" projekt. (ikke en VW diesel sorry håber det er ok :wink: )Hvad er i erfarne diesel-rotters erfaringer m.h.t defekte plejlstangslejer i gamle diesel kværne? Hvad er årsagen hyppigest, når jeg skal til at fejlfinde?
Jeg kørte en Belarus traktor uden kølevand, det gik fint de første 45 min (der er jo 20 l olie) indtil ringene på det ene stempel blev fikseret af det varme revet stempel. I samme omgang kom der nok lidt metal spåner med rundt i olien, resulatat var at leje panderne til den ene pejlstang blev godt fræset.Så kom der lidt araldit frem og panderne blev renset og sparlet. Olie tryk er der stadig. Den banker ikke fra lejet (endnu) det var i 1997Burde jeg have skaffet et nyt sæt? måske!!