Man kan jo også vælge at bruge det originale kit fra AAZ, der jo netop har en sekundær krumtaphusudluftning der. Men i samme åndedrag er vi enige om at det ikke hverken tætner cylinderen eller renoverer motoren, right :wink:
.. :lol: .. helt enig.
Jeg mener også at det var i et af dine indlæg jeg læste om en udluftning på det sted, og kom i tanke om det da saugermotoren tømte olie ud af oliepindsrøret ved tomgangshastighed. :shock:
Motoren på billederne ovenfor er en JX monteret som sauger. Den har stået med vand i cylindrene som var godt rustne. Rusten blev slebet af med korn 240 sandpapir og der blev lagt en anden top på. Underkompressionen gør, at den skal have en tomgangshastighed på ca. 1500 omdr.min. før den går jævnt, den kører 90 kmt. nedad, opad og ligeud ved hjælp af en meget lavgearet gearkasse, men den starter hver dag og i første hug.
Men det er i sandhed en fuskermotor... :wink: ...og et eksperiment.
Det er så absolut en nødløsning hvor man skal tænke på ens kørselsbehov kontra sikker drift, eller autohjælp.
Men det er samtidig en løsning hvor man kan holde motoren kørende til man syntes den enten bliver for sløv eller man mener at olieforbruget bliver for voldsomt, så med mindre der er tale om store fejl som knækkede stempelringe eller måske ligefrem hul i et stempel, er det en billig nødløsning imens man skynder sig at spare sammen til en anden motor, for man skal hele tiden have i tankerne at man kører på chancen.
(jeg har altid en motor i reserve. :wink: )
Lidt i stil med at køre en JXer meget hårdt i over et halvt år (og en CSer i 8 mdr.), med et revnet topstykke... :shock: . ganske enkelt ved at hæve ekspantionsbeholderen, løsne dækslet på samme ½ omgang, og sænke køleren..... den bliver simpelt hen ved med at køre indtil revnerne bliver så store at vandet trænger ind i cylindrene, og det kan godt tage lang tid når der ikke er tryk i kølesystemet.... det var et par andre eksperimenter. :wink:
PS. jeg laver også vedvarende og stabile løsninger.... :lol:
.. men eksperimenterne viser bare at når en 1,6 diesel T3 slår en forkert prut, så er den langt fra færdig med at køre hvis man kan finde sig i lidt "særheder" :wink:
Og så lykkedes det mig også at spolére Crapz´ tråd.....sorry.. :cry:
Tony