Forfatter Emne: Lidt om varmeanlægget  (Læst 2811 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Lidt om varmeanlægget
« Dato: 01. Februar 2009 kl: 22:10:15 »
Hej,

Jeg er igang med at læse op på varmeanlægget, og vil gerne dele de ting jeg er faldet over:

1. Der er 2 slags varmeapparater - <85 og >85.
De burde være ombyttelige.

2. Der er 2 konfigurationer af det >85 - 1 hvor der kun kan komme kold luft ud af dyserne i siderne af instrumentbord, 1 hvor man kan vælge om det er varm eller kold luft.
Læs mere her -       som jeg forstår det kommer det an på om man bruger det store runde hul (er i friskluftdelen) eller det ovale hul (er efter varmelegemet):
http://www.kilindo.de/html/t3_ventilator.html

3. Når man renoverer varmeapparat, er det vigtigt at skifte skumgummi på alle flapper - så de lukker tæt.
Husk også de 2 løse flapper, som det er meningen at skal lukke af for fartvinden udefra når motoren starter - så motoren ikke bare blæser luft ud igennem forenden af bilen, men faktisk får det sent ind i bilen.

Mere følger når jeg har fået varmeapparatet ud af Frk Grå.

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."