0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
hej T3 freaks. :wink: jeg leder efter en T3 som skal bruges til at trække rundt med Rallycrosseren til sommer. Hej og velkommen til.men bliver nød til at spøre nogle kloge hoveder om hvad for motore der passer på hvad for gearkasser. alså er Gearkasserne ens på en TD og en benzin boxer. ??Nej - koblingsklokke og bagerste del af højgearakslen er forskellige, men kan skiftes på et kvarter.på en TD burde en alm. VW 4 cyl blok jo passe lige på..??Korrekt! Søg lidt rundt på forum, så findes der flere tråde om emnet. I det hele taget er det en super ide, at bruge søgefunktionen - vi har nemlig efterhånden en ret stor "bank" med svar på alt mellem himmel og jord. og er alle TD med 5 trins.??Nej. De kan have både 4 & 5 trinog hvordan er T3 Automatgear.??Godt, men er kun leveret i DK i forbindelse med boxermotoren.tanken er lidt at smide en VR6 ned i den nemlig. Og hvordan er dens boltmønster så sammenlignet md den almindelige 4 cyl.motor? Og du har overvejet, at de 4 cylindrede ligger 45 grader ned i en T3, right, og hvilke konsekvenser vil det have for en VR? Er det måske nødvendigt med en adaptorplade mellem gearkasse og motor? Og du må desværre også forvente problemer med gearkassens momenthåndtering. Den tåler kun dårligt momenter i den størrelsesorden, som en VR kan præstere, men selvf. kan du chippe motoren lidt ned i moment - var det derfor, du ville have den i? Og inden du foretager dig noget som helst, så ring til den lokale bilsynsmand, og spørg, hvad han synes om spøgen - i den sidste ende er det ham, der skal lukke øjnene for de bestemmelser i "Detailforeskrifter for motorkøretøjer", der reelt udelukker en godkendelse af sådan et køretøj. BTW : Husk også lige at ringe til Skat og høre, hvad de vil have i registreringsafgift, nu da køretøjet har tabt sin oprindelige identitet. Lyseslukker Jarl... Martin