Forfatter Emne: læk kølevandspumpe?  (Læst 1420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T3Anders

• Gæst
læk kølevandspumpe?
« Dato: 03. Februar 2009 kl: 16:45:46 »
Når jeg starter min kolde motor, så har jeg i løbet af 1-2minutter en lille sø af kølevæske på mellem et par spiseskefulde og en halv deciliter, som risler ud et sted. Først troede jeg at der nok var et spændebånd og/eller en slange som skulle skiftes, men det viser sig at det kommer fra et sted ikke så langt bagved remskiven til kølevandspumpen. Måske fra en samling mellem nogle dele af kølevandspumpen. Når der er gået 1-2 minutter, så stopper det, og der kommer ikke mere før motoren igen starter fra kold af.

Hvad skyldes det? Er det en ofte set fejl, eller?

Jeg har selvfølgelig kontrolleret kølevæskestanden og løbende efterfyldt en lille slat så der ikke er blevet mindre. Meeen, jeg regner med at skulle få lavet det snart.  

Jeg har en stærk mistanke om at køretøjets travle ejer betaler sig fra det hos nogle kyndige hænder og selv drager på vinterferie!  8) Så der skal vel simpelthen bare en ny kølevandspumpe på? Og hvad ville ellers være klogt at ofre i samme omgang, -skift af kølevæske, ...andet, nogle nye slanger?Og hvor længe kan min mekaniker med god samvittighed bilde mig ind at den operation tager + hvad står en ny pumpe i til en 1,6TD? :roll:

Offline Jan W

• Sr. Member
    • Vis profil
læk kølevandspumpe?
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2009 kl: 19:34:54 »
Det lyder som vandpumpen.
Min gjore det samme.
Hvis du sætter den af her skal jeg gi`den en ny.
Mvh Jan
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157