Forfatter Emne: Køleskab i T3ér?  (Læst 3154 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sren madsen

• Gæst
Køleskab i T3ér?
« Dato: 09. Februar 2009 kl: 23:08:56 »
Hej, har lige et spørgsmål til hvordan man lettest hooker et køleskab til i sin T3ér.

Jeg regner med at jeg skal have 2 x 225ah lastbil battariger sat til ud over det originale battarig.
Men skal jeg så købe at 12v køleskab.
Eller skla jeg købe et 230v og en omformer?
Og kan det køre en weekend på sådan 2 battariger tror i?

På forhånd tak;) håber i kan hjælpe mig lidt.

PARKHAVE

• Gæst
Køleskab i T3ér?
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2009 kl: 23:29:41 »
Hvis du regner med at skulle lave en rigtig camperløsning der virker skal du have et rigtigt camping køleskab, evt. fra en campingvogn.
Det giver dig muligheden for at køle med 220V - 12V - og gas.

220V et døgn før man skal aftsed og hver eneste gang man er i nærheden af et stik.

12V når du er på farten

Gas når du er på steder hvor du ikke har adgang til 220V

Det er den løsning der giver det absolut optimale i køling.

Crapz

• Gæst
Køleskab i T3ér?
« Svar #2 Dato: 10. Februar 2009 kl: 01:04:34 »
køb sådan et som jeg har køre på 12v 230v og gas :D

så har du altid kolde øl

:D

vil måske sælge mit da det er for stort

Offline per

• Full Member
    • Vis profil
Køleskab i T3ér?
« Svar #3 Dato: 10. Februar 2009 kl: 09:09:27 »
Jag tycker att du skall titta på ett 12v kompressorskåp. De är mycket effektivare än de gasdrivna. De nya kompressorerna från Danfors hörs knappt. Jag har monterat en fläkt från en dator för att dra ut luften runt kylaren på skåpet och den hör mer än kompressorn.
Om du inte stannar mer än ett dygn utan tillgång till ström är det inga problem att hålla i gång skåpet på ett batteri. Har du tillgång till 230 V laddar du batteriet och kan i princip stå hur länge som helst. I min buss har jag satt en batteriladdare som går i gång så fort att jag kopplar till 230 V. I höstas stod jag två dygn i temperaturer mellan 0 och +5 grader med kylskåp och Eber med hjälp av två extrabatterier och utan 220V. Det var värmaren som var den stora förbrukaren.
Om du skall ha mer än ett batteri och planerar att stå utan ström så rekommenderar jag att du skaffar ett relä som skiljer det ena från förbrukarna när generatorn står still. Då kan du alltid starta bussen.
Per

ludvig

• Gæst
Køleskab i T3ér?
« Svar #4 Dato: 10. Februar 2009 kl: 19:37:32 »
jeg har et køleskab på 12 v varme legme på 120 w

den kan du få for 600.

skal nok prøve om jeg kan nå omkring lageret og tage et foto sidst på ugen.

er til salg fordi jeg ikke har plads til to.. :wink: