Forfatter Emne: Heftig bøde for gulplade-ferie  (Læst 2858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #1 Dato: 11. Februar 2009 kl: 17:29:11 »
Jag trodde vi var hårt beskattade i Sverige.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #2 Dato: 11. Februar 2009 kl: 18:18:35 »
Fy for s.... da.
Men når alt kommer til alt, er det vel, at sidestille med de firmabiler, der "lige" slår et smut omkring børnehave, vuggestue etc. selvom de kører på den lave registr. afgift. Det må`s man ikke!
Han kunne have fået sig noget af en T3 for de sure penge, som han nu må "bløde" til statskassen.
Og jeg som gik og troede, at vi havde ærgerlige udgifter p.gr.a. en biltyv ......

Mølle

  • Gæst
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #3 Dato: 11. Februar 2009 kl: 18:49:03 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Surt show......

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20090211/news06/90211120/


Jeg mener at jeg har været inde på det før.... Det er ikke så smart at optræde med at drille told/skat. Man risikerer at komme i fængsel. -også selv om det bare er en gammel T3-er som man lige har sat en smule indretning i...

T3Anders

  • Gæst
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #4 Dato: 12. Februar 2009 kl: 00:56:09 »
Interessant artikel, Morten.

Jeg vil da som udgangspunkt give Mølle fuldstændig ret mht. hvordan man bedst omgås told & skat i Danmark.

Men, hold kæft SKAT kan sgu' da sætte mit pis i kog når de kommer med sådan nogle skråsikre udtalelser på så spinkelt et grundlag.  :evil: Det er ren skræmmekampagne, fordi de ikke har nosser til at få det afklaret ved domstolene. De kan kræve afgifter for alt muligt, men det må for h*** da stoppe ved grænsen?! :roll:

hvis man læser artiklen så blev bøden jo faktisk også delt ud alene på grundlag af at der blev kørt rundt med ureglementeret indretning i Danmark. Så helt fint at manden får en bøde for dét.

At skat så hævder at de MENER at det også må være ulovligt at køre rundt i udlandet sådan, det er en anden sag, som de ifølge artilklen ikke har fået efterprøvet hos domstolene. Og at man ikke må have fx. gevindhuller fra de originale sæder uden at de svejst til, er da helt godnat. Det kan da være at køretøjet skal bruges med bagsæder senere; enten omregistreres eller eksporteres. Med svejseklatter falder gensalgsværdien jo så unægtelig lidt.

Efter min mening bør SKAT ikke få ret, hvis domstolene får lov at dømme i sådan en sag. Det strider da simpelthen mod al logik at danske love skulle række ud over rigets grænser på den måde. Alene det, at SKAT ikke forsøger at køre en sag for at afklare spørgsmålets juridiske holdbarhed til brug for andre lignende sager, viser vel også at man ikke anser det for så let lige at vinde den.....? De har jo endda tilsyneladende en klar tilståelse i den omtalte sag.

Lad os tage et par eksempler:

Jeg kører 200 km/t på den tyske autobahn et sted med fri hastighed i min dansk indregistrerede bil. Det får jeg da ikke en bøde for af den danske stat, selvom jeg max. må køre 130 i den i Danmark?!!

Hvis jeg afholder tyrefægtningskonkurrencer i Mexico, hvad der er lovligt der (hvad jeg nok ikke gør  :lol: ), kan jeg så få en bøde når jeg kommer til Danmark, fordi det er ulovligt herhjemme?

Eller hvad nu hvis jeg har en jagtriffel, og skyder fx. en elg i Sverige; Der er (vistnok?) ikke jagttid på elge i danmark iflg. loven -ergo må man ikke skyde dem - i Danmark altså (medmindre man får en tilladelse). Skal jeg så have en bøde af den danske stat for at have skudt en elg i Sverige med min danske riffel uden tilladelse fra Danmark?

Nej, SKATs bøde er god nok, men de er da vist ude, hvor de ikke helt kan bunde med de andre udtalelser.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #5 Dato: 12. Februar 2009 kl: 11:21:38 »
Desuden er der jo heller ikke forsikring på bilen når han laver det stunt, dvs. sker der noget i udlandet er det hans egen muldvarp der må hoste op med omkostningerne...
Det kunne blive en dyr ferie hvis han kom til at påkøre en eller anden...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

  • Gæst
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #6 Dato: 12. Februar 2009 kl: 12:02:31 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "Hawaiibussen"
Surt show......

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20090211/news06/90211120/


Jeg mener at jeg har været inde på det før.... Det er ikke så smart at optræde med at drille told/skat. Man risikerer at komme i fængsel. -også selv om det bare er en gammel T3-er som man lige har sat en smule indretning i...


Nu er det jo ikke "en smule" indretning vores ven fra Fyn har sat i. Han har monteret seler og sæder, hvilket ufravigeligt må anses at have til formål, at transportere passagerer. Og det er da også det manden fra SKAT fremhæver:

Han henviser til bestemmelserne i punkafgiftsvejledningen, hvoraf det fremgår, at der bag førersædet ikke må være sædearrangementer af nogen art eller indretninger, der er egnede til anbringelse af sæder eller lignende til persontransport.

Med andre ord må der hverken være seler eller beslag til montering af seler, ligesom anordninger til montering af beslag skal være fyldt ud med svejseklatter.


Og med hensyn til visse unævnelige elementers montering af diverse gipspladetransportanordninger, er det lige før SKAT selv giver argumentet:
 
Derudover skal gulvet i varerummet være plant og have en vis længde.

"Nej hr. betjent. Det er ikke en seng - det er et forsøg på at leve op til punktafgiftsvejledningens bestemmelser om et plant varerum af en vis længde"   :wink:

Bo

  • Gæst
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #7 Dato: 12. Februar 2009 kl: 12:03:57 »
Citat fra: "BlackChart"
Desuden er der jo heller ikke forsikring på bilen når han laver det stunt, dvs. sker der noget i udlandet er det hans egen muldvarp der må hoste op med omkostningerne...
Det kunne blive en dyr ferie hvis han kom til at påkøre en eller anden...


Læs artiklen igen Blackchart :wink:  

Det afvises dog af Forsikringsoplysningens Christian Skødt, der konstaterer, at selv om man ikke må køre sådan, så dækker ansvarsforsikringen alligevel i forhold til personskader, hvor føreren har skylden.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #8 Dato: 12. Februar 2009 kl: 12:12:27 »
Det læste jeg så ikke, men det har været fremme før ifbm. det lille trick, hvor diverse forsikrings folk samstemmig sagde at forsikringen ikke længere var gældende...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

T3Anders

  • Gæst
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #9 Dato: 13. Februar 2009 kl: 22:01:58 »
Citér
Anders... Kørte han ik i en forkert reg. bil????

Den var jo reg. ifølge pladerne til at være en varebil og ik en personbil og ja efter min mening må det da klart betyde at han for en bøde for det om det er i dk eller udlandet når den er reg. her i dk...

Men igen han for jo også kun bøden hvis han bliver opdaget ik også?????????  

Jeg følger da heller ik altid loven gør du???

Og du skulle bare prøve at rode med kit-cars så kan du mærke skats vrede...


Min pointe er først og fremmest at SKAT skulle nosse sig sammen til at få prøvet deres fortolkning af loven af, hos landets domstole før de fremfører deres løse påstande.

Myndighederne skal vejlede og oplyse borgerne, det andet er særdeles dårligt embedsmandsværk grænsende til usmageligt skrankepaverei krydret med stænk af skræmmekampagne.

Og så mener jeg iøvrigt at der ville være mest fornuft i, og dermed også mest respekt for skattesystemet, hvis afgifterne begrænsede sig til at omhandle brugen af motorkøretøjerne indenfor rigets grænser.

(og jeg har iøvrigt endnu ikke selv praktiseret at have bagsædepassgerer i min gulpladedoka, heller ikke udenfor rigets grænser).

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Heftig bøde for gulplade-ferie
« Svar #10 Dato: 13. Februar 2009 kl: 22:04:01 »
Forsikringen dækker (måske), men bagefter er der det lille ord Regres - et ord der bare ikke er rart at høre.[/url]
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."