Forfatter Emne: Miljøtiltag  (Læst 43538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T3Anders

  • Gæst
Miljøtiltag
« Svar #45 Dato: 03. Marts 2009 kl: 23:52:43 »
Det var sgu' da lidt af en lussing den skattereform havde! Især til os med gule plader og dieselmotor.......

Er der mon nogensomhelst idé i at få registreret om til hvide skilte, eller er det bare at tage lussingerne som de kommer år for år uden ærlig chance for at dukke sig, lige indtil man bliver træt af det og piller pladerne af?

Umiddelbart (ret mig hvis det lyder galt) koster det omkring en 15000 kr at omregistrere fra gule til hvide. Dernæst stiger vægtafgiften for et køretøj som vejer mellem 1300 og 1500 kg fra kr4030(gule) til kr7480(hvide) og så kr1000 oveni pga. manglende partikelfilter (Jarls tal). Måske kunne min doka med lidt held og anstrengelser pines under 1300kg, -den står til 1400 nu. Det er nok ønsketænkning.

Altså; kr15000 i engangsudgift+ kr4500/år i afgifter, til gengæld kan man så proppe bagsæde i.

Alternativt kan man beholde de gule skilte og bløde ekstra godt kr6000/år.

Hmmmm.  :?  Jeg synes det var ligesom om nogen lige trak i gulvtæppet!?

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #46 Dato: 04. Marts 2009 kl: 00:07:25 »
Citat fra: "T3Anders"

Hmmmm.  :?  Jeg synes det var ligesom om nogen lige trak i gulvtæppet!?


Kender følelsen  :x
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Miljøtiltag
« Svar #47 Dato: 04. Marts 2009 kl: 00:18:12 »
hmm... svært at finde den lyse side i den her sag... men i 2022 blir min syncro 35 år og veteran til 1/4 vægtafgift 8)  men det skal de nok nå at få ændret inden da... LORTELAND :evil:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #48 Dato: 04. Marts 2009 kl: 06:40:47 »
Så burde det være muligt at spare de 1000,- kr/år

Jeg vil tro sådan et system er tjent hjem på 10-20 år  :roll:  :twisted:

http://www.notoxsystems.dk/forside.htm

Jeg skriver til dem og hører om de har et løsningsforslag.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Miljøtiltag
« Svar #49 Dato: 04. Marts 2009 kl: 09:20:52 »
Trist læsning. Som nybagt T3 ejer er der jo rigeligt at bruge penge på for at få den op og stå i første omgang. Og så dette oven i Tager sku gnisten af en. Men som jeg kan læse har vi et lille år til at tænke over hvad man vil. Måske et Partikelfilter i sammen køb vil hjælpe eller??? Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #50 Dato: 04. Marts 2009 kl: 17:42:17 »
det er åbenbart ikke helt vedtaget endnu

http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=6397
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #51 Dato: 04. Marts 2009 kl: 18:06:10 »
partikkelfilter og katalysator min bare r..  :D

http://www.youtube.com/watch?v=OlELmIC0rWc&feature=related

moment og kubik skal der til  :twisted:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #52 Dato: 04. Marts 2009 kl: 18:06:36 »
hovsa
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #53 Dato: 04. Marts 2009 kl: 23:48:35 »
Citat fra: "bos1"
det er åbenbart ikke helt vedtaget endnu

http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=6397


Udfra hvad jeg kan læse af dette gælder det kun ny indregistrerede biler... Tør vi satse på det eller skal der en aktion igang  :arrow:
Er det mon muligt at få en konkret udtalelse :?:

Der er umiddelbart intet nævnt om "misundelses afgiften" :!:

Kan vi dødelige så få 1000,- rabat på vores nuværende afgift hvis vi monterer et DPF :?:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #54 Dato: 04. Marts 2009 kl: 23:48:37 »
Citat fra: "Jarl"
På 2E foreligger der en TÜV-Gutachten, så den skal myndighederne æde.


Jarl - uddyb og fortæl.

Betyder det at ombygningen er godkendt i andet EU-land, og derfor skal fætter syn æde den?

Hmmmmmmmmm - hvis det er sådan - og nogen har mod på det - stiller jeg gerne op til at give en hånd med ombygningen - og vi kan kigge efter Ms Grey undervejs.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøtiltag
« Svar #55 Dato: 05. Marts 2009 kl: 07:04:07 »
Har været inde på den side Jarl anbefaler og det ser faktisk overkommeligt ud, det eneste der ikke huer mig er det ledningsnet fra en Golf efter 93 - 94 der skal sammenbygges delvist med T3´erns kabler.... ikke fordi jeg ellers bliver bleg af at se ledninger, men dokumentationen er ikke så god på sitet om denne del af ombygningen, eller også har jeg ikke fundet guldkornene endnu, men jeg er nu frisk på at sætte en 2E i min Kasten i løbet af fire fem måneders tid, den skal jo nok på hvide plader inden den bliver "forbedret" . Stod der at kravet for en Grüne plakette var en 3H - fem gears gearkasse.... damn,  det er ikke lige den der ligger i nu.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Miljøtiltag
« Svar #56 Dato: 05. Marts 2009 kl: 11:21:37 »
tror ikke at ledningsnettet er noget problem hvis det er uden startspærre, hvis det er med trasponder i nøglen, kan man jo flytte det med over, der skal sidde en modtagerkrans rundt om tændingslåsen, det burde kunne tilpasses en T3 :roll:

eneste begrænsning jeg ser er at vores camper er en 70hk td og derfor skal svare afgift hvis jeg lægger en motor på over 84hk i!
nogen der ved hvordan den afgift beregnes :roll:  er det en tillægsafgift eller helt ny reg.afgift som ved import? :roll: eller er de ligeglade med vores gamle biler så det kun koster til lidt papirarbejde og syn mm? :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
Miljøtiltag
« Svar #57 Dato: 05. Marts 2009 kl: 22:14:56 »
Det er ny afgift... :-(

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Miljøtiltag
« Svar #58 Dato: 13. Marts 2009 kl: 12:06:58 »
Dato for demo på Chr. borg er sat 3/4. Følg med på facebook gruppen, tilladelser er ved at blive indhentet.

http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøtiltag
« Svar #59 Dato: 13. Marts 2009 kl: 17:01:39 »
Her en tilbagemelding fra Dansk Folkeparti ang. afgiften




Kære Leif

Tak for din mail om vægtafgift for ældre gulpladebiler, der bliver anvendt til privat brug.

Din henvendelse er naturligvis videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker, samt finansordfører Kristian Thulesen Dahl.

Derudover kan følgende tilføjes: Hidtil har biler på gule plader, som første gang er indregistreret før juni 1998, været fritaget for det årlige tillæg for privat benyttelse af bilen - et tillæg, der lyder på 5.040 kr. årligt. Men fremover skal den afgift også betales af ejerne af de gamle biler.
Privatanvendelsestillægget bliver ifølge skatteaftalen indfaset over to år. Også vægtafgiften bliver skruet i vejret, så den kommer på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler. En ejerafgift, der i modsætning til vægtafgiften er afhængig af bilens brændstoføkonomi. Også på vægtafgiften har der indtil nu været en besparelse at hente, hvis man havde en varebil fra før 1998.

Argumentationen for at indlemme denne ekstra afgift i skatteaftalen er, at vi rent miljømæssigt ikke kan leve med, at man har kunnet hente en kæmpe økonomisk fordel i at holde liv i de gamle biler fra før 1998.

Det kan tilføjes, at Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.

Du skal bestemt ikke være i tvivl om, at vi er klar over, at det er et stort problem for dig og mange andre, som har valgt at købe bil på gule plader.

Vi må blot afvente og se, hvad DF kan gøre for at mildne de store problemer, som ikke blot du men også mange, mange andre mennesker, som har valgt at købe biler på gule plader, har fået i denne situation.

Det skal dog også siges, at sammenlignet med andre, som har købt biler med fuld afgift, er I med gule plader blevet sparet for mange penge i mange år. Det er selvfølgelig en meget ringe trøst, og jeg er sikker på, at det bliver taget alvorligt, at så mange mennesker har reageret på den udmelding, som regeringen har præsenteret sammen med skattereformen.

Det må også nævnes, at denne ekstra afgift støttes af de øvrige partier - S, SF og de Radikale, som benytter enhver lejlighed til at give udtryk for ønsker om stramninger over for bilejere og husejere - og det er præcis dem, som helt fra starten har presset på for at øge de grønne afgifter. Det rammer ofte skævt og desværre også mange af de allerdårligst stillede.


Med venlig hilsen
Kathe Andersen
Sekretær
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!