Forfatter Emne: Brændstof  (Læst 3473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Knas

  • Gæst
Brændstof
« Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:19:52 »
Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken benzintype jeg skal tanke. Jeg har ikke tanket særlig meget endnu, men det jeg har tanket, har været 95 blyfri.

Kan man køre med 92 eller skal det helst være 98

På forhånd tak

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #1 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:22:54 »
jeg kører på 92 blyfri på min
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #2 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:23:36 »
sort doka med alu dørk i laddet?? så vil jeg sige 92 oktan :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Brændstof
« Svar #3 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:33:29 »
Citat fra: "Knas"
Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken benzintype jeg skal tanke. Jeg har ikke tanket særlig meget endnu, men det jeg har tanket, har været 95 blyfri.

Kan man køre med 92 eller skal det helst være 98

På forhånd tak


Uden lige at vide hvilket vogntøj du har og heraf hvilken motor du har puttet i, vil jeg mene en DJ skal have 98, mens de "andre" klarer sig med 95.

Hinze

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #4 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:34:08 »
kommer an på motorkoden, hvad den skal have
Mvh. Casper

Knas

  • Gæst
Brændstof
« Svar #5 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:39:28 »
Ja det glemte jeg helt at skrive


Det er en 1985 1,9 DG WBX'er

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #6 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:41:52 »
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #7 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:42:16 »
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #8 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:42:55 »
købt i vestjylland på hvide plader med 5 racerstole i :0) tillykke med den. den var sku ok billig. gi den bare 92.. min kører ikke på andet det er osse en dg.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Brændstof
« Svar #9 Dato: 05. Marts 2009 kl: 19:43:57 »
Citat fra: "Knas"
Ja det glemte jeg helt at skrive


Det er en 1985 1,9 DG WBX'er


Den køre jo med et kompressionsforhold på 8,6 : 1, hvilket vel giver 92 oktan som rigeligt.

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #10 Dato: 05. Marts 2009 kl: 22:23:54 »
Citat fra: "Knas"
Ja det glemte jeg helt at skrive


Det er en 1985 1,9 DG WBX'er


Jeps, 92 er alt rigeligt !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Herr_Jensen

  • Gæst
Brændstof
« Svar #11 Dato: 06. Marts 2009 kl: 13:05:33 »
Jeg kører normalt på 95. Kan jeg bare lige uden videre hoppe ned på 92? Min er en MV. Vil det give dårligere tomgang når motoren er kold eller sådan noget?

Tak,

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Brændstof
« Svar #12 Dato: 06. Marts 2009 kl: 13:31:11 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Jeg kører normalt på 95. Kan jeg bare lige uden videre hoppe ned på 92? Min er en MV. Vil det give dårligere tomgang når motoren er kold eller sådan noget?

Tak,


Kort fortalt:
Jeg ville ikke bruge 92 i en MV og specielt i en syncro, vil jeg mene risikoen for tændingsbanken er større. (lav hastighed i terræn = varm motor = øget risiko for tændingsbanken)
Tændingsbanken ødelægger motoren
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Herr_Jensen

  • Gæst
Brændstof
« Svar #13 Dato: 06. Marts 2009 kl: 13:35:01 »
Tak skal du have - I'll stick to what I know : )