Forfatter Emne: Advarsel vedr. krumtappens takthjul fra Hovwdiaudi  (Læst 1456 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Advarsel vedr. krumtappens takthjul fra Hovwdiaudi
« Dato: 05. Marts 2009 kl: 23:10:20 »
Som bekendt har jeg en fin ny 1Y maskine i. Den kører som en drøm. Den er selvf. samlet efter alle kunstens regler - bl.a. med spritnyt takthjul på krumtappen. Det købte jeg hos Hovwdiaudi. Jeg har observeret, at remskiven exede lidt, og det spolerer min nattesøvn. Også fordi jeg ved, at min krumtap er 100% lige på sternfladen.

Årsagen til denne advarsel er, at dette sted er yderst sårbart - alle mulige defekter er set der - og hver gang ender det med totalt motorhaveri. Hvis remhjulet exer lidt øges kraftpåvirkningen på den i forvejen underdimensionerede bolt og risikoen for brud eller at bolten går løs øges voldsom.

Det er tredje gang, jeg ser, at selve hjulet er en anelse skævt på trods af, at det er spritnyt. På den baggrund vil jeg derfor anbefale, at alle, der observerer, at remskiven exer, kontrollerer hvilket takthjul, de har på.

Hovwdiaudis hjul er kendetegnet ved at reservedelsnummeret er præget på de flade af hjulet, der vender ud mod remskiven, mens VWs eget har reservedelsnummeret på indersiden, der vender ind mod krumtappen.
Med andre ord - kan du se reservedelsnummeret, når du har taget remskiverne af, så er den gal, og du har en mulig forklaring på, at remskiven exer.
Er det tilfældet, kan det simpelthen ikke gå hurtigt nok med at skifte, hvis man spørger mig...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
Advarsel vedr. krumtappens takthjul fra Hovwdiaudi
« Svar #1 Dato: 06. Marts 2009 kl: 10:37:36 »
Puuha! Godt man har en motor med god gammeldags solid tandhjulstaktning, uden nogen form for vedligeholdelse  :wink:
Man bliver da helt svedt med alle de tandrems/ taktningrelaterede problemer...

Bort set fra det, det er fa'me skræmmende, at der sælges sådanne reservedele !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."