Forfatter Emne: Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...  (Læst 4036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...
« Dato: 12. Marts 2009 kl: 09:19:56 »
Jeg parkerede min 1992 JX TD foran garagen i aftes, stoppede motor og al elektrisk grej. Derefter trak jeg tilfældigvis på venstre lyskontaktblinklysdims, det der kaldes "Lichthupe" på venstre side under rattet. Samme kontakt er ansvarlig for blinklys.

Da jeg trak i lyskontakten for at få det kraftige lys i fronten når systemet samtidig er frakoblet og dermed er død, startede blæsermotoren, alle kontakter var slået fra ... Jeg tjekkede det 3-4 gange, hver gang jeg trak i lysdimsen startede blæsermotoren i fronten.

Blæsermotoren starter nogle gange først efter 5 minutter under normal drift ... hva er det for en fejl?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...
« Svar #1 Dato: 12. Marts 2009 kl: 12:14:37 »
Det er en fejl strøm hvor du trækker strøm baglæns igennem systemet. Har også set det på en Golf 2 engang, men kan desværre ikke huske forklaringen...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...
« Svar #2 Dato: 12. Marts 2009 kl: 12:30:49 »
På min Passat 89 går kabineblæseren igang hvis afviserkontakten bliver aktiveret med tændingen frakoblet. Jeg har valgt at se bort fra det da jeg ikke er så stiv i det elektriske. Det skal nok være sådan  :lol:
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...
« Svar #3 Dato: 12. Marts 2009 kl: 14:40:38 »
måske er det bundstykket i tændingslåsen der er slidt?, det kan ihvertfald lave nogle sjove fejl :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.009
    • Vis profil
Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...
« Svar #4 Dato: 12. Marts 2009 kl: 21:59:33 »
Umiddelbart ville jeg tjekke alle stelforbindelserne, det pindsvin der er skruet fast på A stolpen i venstre side, inde bagved sikringsboksen. Det kan godt tære lidt der, og er det begyndt at dryppe lidt fra forruden, + lidt kondens. Tja så.

Tjek også lige de ledninger der er brugt til den eftermonteret radio, og anlæg. der kan sagtens være lavet en fejl der.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Blæsermotor og kontakten - fungerer underligt ...
« Svar #5 Dato: 12. Marts 2009 kl: 22:37:49 »
Jeg ville også lede efter en manglende eller defekt stelforbindelse. Har været tæt på, at miste de sidste sparsomme hårtotter af en Escort, der opførte sig yderst mystisk: Der kom ingen lyd fra benzinpumpen og ellers så alt tilforladeligt ud, indtil tændingen blev afbrudt. Dvs. den afbrød ikke. Man kunne tage nøglen fra den, men olie / ladelamperne forblev tændte, kørelyset slukkede ikke osv. Fandt så ud af, at hvis man aktiverede blæseren, slukkede det hele. Bilen ville bare ikke starte. Årsag: En elendig manglende stelledning, som et "geni" havde anbragt under batteriet, hvor ingen djævel kunne se den. Da den blev flyttet op på batteriets minuspol startede bilen, og alt fungerede efter hensigten.