0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Du har tjekket at den ikke har fået samme sygdom som min fik i din indkørsel??
Citat fra: "BlackChart"Du har tjekket at den ikke har fået samme sygdom som min fik i din indkørsel?? Det var det heldigvis ikke, fejlen er fundet og den var meget uventet. :shock: den koblede slet ikke ud.Det har været omtalt herinde, at der er 2 forskellige længder på den stang som sidder i slavecylinderen, og efter mit koblingsskifte var der åbenbart behov for den lange udgave.Ved udluftning, lagde jeg mærke til at stangen gik lidt længere op i slavecylinderen, når pedalen blev sluppet efter at trykket var lettet i cylinderen. Med den lange udgave af stangen, kan koblings-trykpladen nu trykke stemplet i cylinderen helt op, og der er nu ca. 1 cm. mere nyttevirkning fra slavecylinderen, og den har aldrig været så nem at skifte gear på som nu. Årsagen til at det skete lige efter koblingsskiftet, ser ud til at være den nye trykplade, fjedrene på den nye trykplade er fladere udformet end på den gamle, og presser åbenbart ikke tryklejet så langt tilbage, og det gamle trykleje er også lidt anderledes udformet.Det er ihvertfald de eneste muligheder jeg kan se, om det er rigtig ved jeg ikke, men det er også ligemeget for nu virker skidtet så godt som aldrig før. :wink: Tony
En af mine gamle skolekammerater kørte med olie til automatgearkasser i en manuel Ford gearkasse.