Forfatter Emne: Eberspächer B 3 L  (Læst 3985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tikøbVWBUS1982

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:14:30 »
Som overskriften siger, så handler dette indlæg om et benzinfyr af ovennævnte mærke. Har fået et lille problem med styringsenheden af dette - der kommer ikke noget lys i - dvs. man kan ikke indstille tiden og det kan selvsagt så heller ikke starte op - altså selve fyret !!!

Jeg kan oplyse, at dette skete ved at stelforbindelsen var afmonteret på batteriet, og da denne blev monteret igen, var der ingen liv i styringsenheden - hmm underligt tænker man så, og begynder fejlsøgningen - fandt en tyk + ledning tæt på batteriet, hvorpå der var monteret en sikringsholder med en 25 A sikring (som var sprunget) - glad var jeg, for troede problemet lå der - men skifter sikringen, og der sker ikke noget - øv. Har undersøgt alle ledninger og sikringer, men der var ingen fejl at spore, så derfor søges der gode råd !!!!

Nogen der måske ligefrem har oplevet det samme, eller tilsvarende og har en løsning på mit problem !!!

Se de vedhæftede billeder  Har flere billeder, hvis dette måtte hjælpe på en løsning !!

På forhånd tak :-)

Chr.M.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Svar #1 Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:18:51 »
Du har antageligt et stort relæ siddende et eller andet sted. Prøv at kontrollere om stikkene sidder ordentligt i. Har føroplevet, at det kan give problemer.

Offline tikøbVWBUS1982

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Svar #2 Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:26:19 »
Hej Aran

Ja hvis vi taler om det samme, så sidder det nede ved selve fyret, alle ledninger og stik har været pillet af og sat på igen !! Tror du der sidder et relæ et andet sted ?? Og hvordan ser det evt ud ???

Chr.M.

Crapz

• Gæst
Eberspächer B 3 L
« Svar #3 Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:27:19 »
der er nomalt vis et test med på styrning som du kan sætte en lys diode og en modstand på så blinker den og giver dig en fejl kode

ring til Eberspächer danmark de har en KANON service de sender gerne en rep manual pr. mail :D, hvor du kan finde den fejl kode

Offline tikøbVWBUS1982

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Svar #4 Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:45:29 »
Hej Crepz

Øhh hvor skulle den diode kunne sættes til ???

Der kommer jo ingen lys i styringsenheden overhovedet !!

Men ringer til Eberspächer danmark !!

Chr.M.

Crapz

• Gæst
Eberspächer B 3 L
« Svar #5 Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:47:16 »
fra stel til T (test) benet på din styreboxen som sidder et eller andet sted ?

Offline tikøbVWBUS1982

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Svar #6 Dato: 17. Maj 2009 kl: 21:15:39 »
Synes ikke rigtig jeg kan mindes at ha set en sådan - min styreenhed virker som en lukket enhed, som er rund og indsat i en holder - se billede !!

Chr.M.

Crapz

• Gæst
Eberspächer B 3 L
« Svar #7 Dato: 17. Maj 2009 kl: 21:18:01 »
hmm okay er der ikke nogen andre box som styre dit fyr ?

Offline tikøbVWBUS1982

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Svar #8 Dato: 17. Maj 2009 kl: 21:58:15 »
Jo så sidder der nogen relæer og bokse nede sammen med fyret !! Men selve styreenheden er jo den der ikke kommer lys m.v. i - og det er en Hella nr. 004 278-00 måske det hjælper noget !!

Chr.M.

Crapz

• Gæst
Eberspächer B 3 L
« Svar #9 Dato: 17. Maj 2009 kl: 22:24:15 »
tror der er et Ben på Box nede ved fyret som er styre det hele det ur du ikke får lys i er bare en timer som sender et tænd signal til den box nede ved fyret

og på den box skulle der være et T ben (test)

men snak med Eberspächer de ved det ;D

Offline tikøbVWBUS1982

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Eberspächer B 3 L
« Svar #10 Dato: 17. Maj 2009 kl: 23:15:22 »
Jamen det er så det ur der ikke kommer lys m.v. i - og dermed kan jeg jo så ikke styre tænd/sluk m.v. på fyret !!

Chr.M.