Forfatter Emne: er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed  (Læst 2590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

neuchs

  • Gæst
Hejsa.. står stadig uden varme i min bus og har tjekket alt det jeg mener jeg har forstand på.. jeg har lagt nogen billeder ind så ka det være i kan få noget ud af det... jeg er ihvertfald lost:) når jeg tænder på varme knappen (den med de 3bølgestreger) så står display'et på 30min og holder sig igang i ca 15sekunder å slukker den bare igen???? kan få den til at blæse hele tiden ved at klikke den over på blå ved armlænet... hvad gør jeg forkert her??? mvh thomas

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #1 Dato: 22. Maj 2009 kl: 21:11:44 »
Det ligner umiddelbart et Eberspächer fyr, selv om jeg må indrømme at jeg vist aldrig har set den model før...

Nu siger du at du kan få den til at blæse ved at slå over på blå, men varmer den der?

Jeg vil tro du har problemer med flammevagten (lyscellen) der ikke registrer at fyret er igang (hvis det altså overhovedet starter og det ikke bare er blæseren du kan høre)

Klikker pumpen og kommer der brændstof frem?

Virker Gløderøret?

Er overophednings termosikringen udløst?

Hvis du finder typen på fyret og googler efter typen + (filetype:pdf) kommer der næsten sikkert en manual frem, ellers må du lige poste typen her i tråden.

I de fleste manualer er der en how to ved drift problemer.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

neuchs

  • Gæst
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #2 Dato: 22. Maj 2009 kl: 21:33:32 »
det har du sikkert ret i at det nok kun er blæseren jeg kan høre.:) alt det andet ved jeg ik hvordan jeg kommer ned til? men når den "starter" i de ca 15sekunder den så er igang syns jeg at den giver et klik når den går igang:) den sorte kasse som ligger under bænken er det også en del af fyret?? ..har heller ik selv set sådan et før nemlig.. men det er jo også en meget fin 1980'r jeg har...hehe





Gammel men godt!!!:)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #3 Dato: 22. Maj 2009 kl: 21:45:27 »
Digital uret er styring / timer

Den ved armlænet er termostaten

Alu kassen er selve styreenheden

Den store sorte er fyret

Der står sikkert et nummer eller en type på fyret. Du skal alligevel nok ha det ud for at kontrollere glæderør med mere.

Hvis du opgiver må du jo pille det ud og aflevere det i Bjerring - kunne godt bruge et luftfyr  :twisted:  :twisted:  :twisted:
men det er jo nok et benzin fyr ikke  :roll: så er det ikke så aktuelt igen.

Et fyr er lov tech, så man kan næsten altid få det til at virke. Nogle gange kræver det bare en god rum tid og lidt stumper.

Mit umiddelbare bud er at du skal koncentrere dig om brændstof forsyningen. Hvis det ikke har været brugt længe kan benzinen være fordampet og krystalliseret ud i pumpe / slange / dyse så starter fyret ikke.

Men som sagt: Find type -> manual = fejlfindingsskema.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #4 Dato: 22. Maj 2009 kl: 21:53:02 »
Det ligner mere en lader end et fyr. !

Har du været nedenunder og se om der sidder et fyr. ?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #5 Dato: 22. Maj 2009 kl: 21:54:39 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Det ligner mere en lader end et fyr. !

Har du været nedenunder og se om der sidder et fyr. ?

Kurt



 :roll:  Det gik vist lidt hurtigt.. Ja enig med Kurt

ps. Husk at sætte er kryds i kalenderen for denne dag - jeg var enig med Kurt  :lol:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline brandmanden

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #6 Dato: 22. Maj 2009 kl: 22:33:44 »
er der power nok på batteriet, prøv at starte fyret med motor i gang
Hilsen John & Gullann

 VW T3 Karmann Gipsy camper

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #7 Dato: 22. Maj 2009 kl: 22:42:43 »
Ved ikke lige om det er mig, men ud fra billederne ser det ud som om halvdelen af stikkene ikke sidder i relæboxen ? (Og bør sådan en ikke monteres lodret ? )
Har tidligere bøvlet med et fyr, hvor blæseren kørte på fuld hammer, men resten var dødt. Da stikkene blev skubbet på plads startede fyret, og lidt efter steg hastigheden på blæseren.
Det bør være til at få i gang. Men som Wilson rigtigt skriver, kan det drille efter længere tids stilstand. Når du finder pumpen ( en lille rund "dims" med et par ledninger, - et sted på en benzinslange ) skal du kunne mærke en pulserende pumpen, enten på slangerne lige ved, eller direkte på pumpen. Kører det, føder den godt nok. Gløderøret plejer også, at være nogenlunde tilgængeligt. Kontroller, at ledningen har fat og ordentlig forbindelse. Er den røget af, er der nul varme.
(Begge dele gælder selvfølgelig kun, når fyret er sat til ) Nogle af dem har vist nok et symbol i displayet, hvis der er fejl i systemet, og de rigtigt dygtige kan så se hvor "hunden ligger begravet".

Crapz

  • Gæst
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #8 Dato: 22. Maj 2009 kl: 23:12:01 »
har du prøvet at sætte de ledninger i styreboxen ?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #9 Dato: 22. Maj 2009 kl: 23:16:29 »
Samt . pas lidt på - hvis dit fyr ikke er 90% OK-     kan du være uheldig og brænde bilen af.

Ikke sandsynligt at det sker - men - ting med åben ild og benzin skal man vise respekt og omtanke.

Dit fyr sidder under bilen - den sorte kasse er ikke fyret. Bemærk at der kommer en kraftig slange, ca 8 cm? op ved hullet i gulvet - dit fyr sidder i den anden ende af den slange.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

neuchs

  • Gæst
er der nogen som kan hjælpe mit benzinfyr igang?? med billed
« Svar #10 Dato: 23. Maj 2009 kl: 08:51:10 »
Tak skal i ha alle sammen, jeg er lige blevet en del kloger, ledningerne er sat i, og styreboxen sidder normalt også lodret, den er bare lige pillet lidt af for at tage lidt billeder. vil prøve om jeg selv kan tjekke de her ting. vil gerne kunne fixe så'dan nogle ting selv nemlig... meeeeen! det ku nu være rart hvis der boede en t3'r knægt i nærheden af mig som ku hjælpe lidt:-) nogen experter der har lyst til besøg:-) så kan jeg oz få en lille gennemgang af bilen..hehe mvh