0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.- Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.
Citat fra: "CarstenAS"Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.- Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.ja de ik slemme, men pisse grimme :wink: hydralikken er dyr i dele, men resten er nok i normalt prisleje :roll: for 15- 20k kan du få en fin golf3, men kig den godt efter for rust, for de kan være slemme, det kan en golf2 os, men syntes faktisk at 3eren aldersmæssigt er være end 2eren :roll:
Citat fra: "verner"Citat fra: "CarstenAS"Jeg så en citroen zantia i bagsværd idag til 14900.- Deres ryg taler imod, men de få jeg kender der har haft sådan en bil har kørt mere drift sikkert end en vi havde forventet. Og reservedelene er billige.ja de ik slemme, men pisse grimme :wink: hydralikken er dyr i dele, men resten er nok i normalt prisleje :roll: for 15- 20k kan du få en fin golf3, men kig den godt efter for rust, for de kan være slemme, det kan en golf2 os, men syntes faktisk at 3eren aldersmæssigt er være end 2eren :roll:hej verner er det noget du ved noget om eller er du også på rygte viden nej hydr er ikke dyr og en Xantia er Meget driftsikker og pisse billige i dele og pisse billige i indkøb jeg har haft en 1,8 16V og den køret bare og det blev næsten kedligt at ha den for der skulle aldrig laves noget på den nu har jeg en Xantia 2,0 16V Activa jeg har lavet om til 1,9 TD Activa som aldrig er lavet før og den køre bare godt Mvh Djurs
Tilbage til Golf-land.EN 1.6 benzin 1996 Golf, som går godt, men:* Der er grumset "tørt" "slam" (koks?) under oliepåfyldningsdækslet og ovenpå olieskjoldet under ventildækslet.* Der er koks i udstødningen ved afgangsrøret.* Der er lige skiftet olie.* Den kører normalt 2x25 km dagligt af landevej.Hvorfor kan der være slam/koks under oliedækslet?Hvad kan det betyde?Goe hilsnerJens Jakob