0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
hvilken olie kører du på? jeg har i både i min gamle golf2 1,8 med hydr løftere og min gamle vento 1,8 kunnet mærke forskel om vinteren på 10/40 og 5/40 olie!hvor jeg klart ville foretrække en 5/40 olie til de hydr.løftere, da de fyldes hurtigere og generalt kan du høre og mærke det på motoren om vinteren.
Hvis du tager topdækslerne af, og føler på hver enkelt vippetøj samtidig med at du tørner motoren kan du sikkert mærke, hvis et af vippetøjerne ikke står stramt på stødstangen når ventilen er lukket. -og så har du fundet synderen.
Citat fra: "Mølle"Hvis du tager topdækslerne af, og føler på hver enkelt vippetøj samtidig med at du tørner motoren kan du sikkert mærke, hvis et af vippetøjerne ikke står stramt på stødstangen når ventilen er lukket. -og så har du fundet synderen.et forsøg værd og måske tørne en cyl om dagen, idet det må formodes det skyldes belastning ved åbentstående ventil.
Blev de fyldt inden de blev monteret; de sælges som regel tomme for olie.Hinze
jeg købte mine hos CSPHinze
Citat fra: "Hinze"jeg købte mine hos CSPHinzeTak Hinzeer det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?
Citat fra: "wbx-winther"Citat fra: "Hinze"jeg købte mine hos CSPHinzeTak Hinzeer det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.Hinze
Citat fra: "Hinze"Citat fra: "wbx-winther"Citat fra: "Hinze"jeg købte mine hos CSPHinzeTak Hinzeer det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.Hinzelåsering (=segering). hvad mener du med den skulle fyldes en gang mere,... ville den slet ikke udlufte selv ? altså efter de normale 10 km med larvefodslyd.(...overvejer at undlade beskyttelses blik i en periode, måske permanent idet området omkring stød rør jo alligevel støver til)
Citat fra: "wbx-winther"Citat fra: "Hinze"Citat fra: "wbx-winther"Citat fra: "Hinze"jeg købte mine hos CSPHinzeTak Hinzeer det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.Hinzelåsering (=segering). hvad mener du med den skulle fyldes en gang mere,... ville den slet ikke udlufte selv ? altså efter de normale 10 km med larvefodslyd.(...overvejer at undlade beskyttelses blik i en periode, måske permanent idet området omkring stød rør jo alligevel støver til)Arr ja, selvfølgelig. Jeg mener der er to forskellige udgaver af låseringen. Jeg synes ikke den ville holde op med larm efter 10 min, så jeg fyldte den igen (efterfyldte). Det er lidt noget "ged" at fylde, men en skruestik hjælper.Hinze
det var ved første opstart