Forfatter Emne: Projekt 1.9 TD til Højben  (Læst 192974 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #255 Dato: 02. Februar 2010 kl: 17:52:50 »
Ja, det kunne være rart om det bare var den der agerede prop :D

Skal lige se om jeg kan få fingre i et forrør til en god pris...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #256 Dato: 03. Februar 2010 kl: 12:10:35 »
du kan os bare købe et stykke flexrør og sætte på istedet for katten! fåes universalt i mange forsk. str. hos hovwdi, og i et par forsk, str. hos den lokale pusher :)
hvor er forrøret knækket henne?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #257 Dato: 03. Februar 2010 kl: 13:01:51 »
Mellem kat og potten, ca. lige ud for motorophænget...

Men har lige fået leveret en helt ny KY udstødning, uden kat...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #258 Dato: 03. Februar 2010 kl: 14:53:06 »
Ved ikke helt om det er indbildning eller om der er en anelse mere performance i den med den nye udstødning...

Stadig ikke der hvor man kunne ønske, men har så heller ikke fået gjort noget ved manifold endnu..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

pawel

  • Gæst
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #259 Dato: 03. Februar 2010 kl: 15:45:29 »
Citat fra: "BlackChart"
Ved ikke helt om det er indbildning eller om der er en anelse mere performance i den med den nye udstødning...


Polsk tuning! :P  :wink:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #260 Dato: 03. Februar 2010 kl: 17:37:46 »
*LOL*

En ting er sikkert, katten har haft en indflydelse på motorlyden, ikke i tomgang men derimod når den får lidt gas...
Den siger en anelse mere nu (kan sikkert også være pga. den Polske eftermarkeds potte ;))...

Men den er tæt, uden kat og kører...

Så må jeg lige se om jeg kan finde tid til at få kigget på manifoldet snarest og se om det også kan give en smule...

Tilgengæld er jeg POSITIVT overrasket over min brændstoføkonomi på den sidste tank...
1. halve tank var normal kørsel (blandet landevej, by og motorvej) men sidste halvdel var motorvej med hestetraileren på slæb, og alligevel nåede den NÆSTEN 9 på literen til trods for at stykket med hestetraileren foregik stort set med klampen i kælderen for at holde bare 80-85 km/t :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #261 Dato: 09. Februar 2010 kl: 09:40:05 »
Er nu godt igang med at file hullerne til (er ca. lige så langt som finnthor's billede viser), men undervejs kan jeg se at det da ikke er mere end lige pakningen kan dække, og den skal dælme sidde 110% korrekt for at den ikke suger falsk luft...

Hvad kan man gøre ved det?? (Udover at svejse mere gods på oversiden af manifolden hvilket jeg ikke kan da jeg ikke har udstyr til at svejse alu)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #262 Dato: 09. Februar 2010 kl: 10:01:12 »
Det er rigtigt, at der ikke er meget gods at tage af. Men, hvis du lader en mm stå, så er der rigeligt at pakke på. - Husk på, at det er trykløst...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #263 Dato: 09. Februar 2010 kl: 10:05:19 »
Ja, det er selvfølgeligt rigtigt...

De 2 huller jeg har filet op har ca. 1-1½mm ud til kanten af godset i hjørnerne...

Er ved at have varmen i tæerne igen, så regner med at gå ud og lave de sidste 2 lige om lidt...

Har leget lidt med tanken om at hæve dysetrykket (som du også er inde på, Jarl) men kun til AAZ tryk (155bar)...
Så må det da vel for pokker være til at time den pis-pumpe...Synes det er ultra svært at ramme noget som helst brugbart når det er sådan en bastard opbygning...

Har når det er koldt humper den rigeligt længe indtil den lige får varmen i cylindrene og min mistanke er at den måske står en smule sent i indsprøjtningen (pt. står den på .75)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #264 Dato: 09. Februar 2010 kl: 12:46:44 »
Så er der billede af hvordan hullerne ser ud nu..
Synes dog ikke det har givet nogen mærkbar forøgelse af effekten, den virker stadig lige svag på bakkerne...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #265 Dato: 09. Februar 2010 kl: 20:25:34 »
Som du er inde på, så dækker CS manifolden faktisk ikke hullerne i 1,9 topstykket og der er risiko for falsk luft. Jeg klarede problemet ved at bore de 6 monteringshuller op til 10 mm. så kan man løfte manifolden 1 mm. når den spændes fast og så er hullerne i toppen lige netop dækket.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #266 Dato: 10. Februar 2010 kl: 09:04:03 »
Er der mon plads til en orignal 1,9 manifold. Selvfølgelig bliver det nødvendigt med et custom luftindtag, men er det mon muligt at lave så man stadig kan lukke motorklappen?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #267 Dato: 10. Februar 2010 kl: 09:56:00 »
Hvordan ser en original 1Y manifold ud??

Har endnu tilgode at se dens udformning, har selv tænkt tanken om man måske kunne modificere et eller andet så en sådan kunne passe på motoren i en T3...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #268 Dato: 10. Februar 2010 kl: 13:20:19 »
Citat fra: "BlackChart"
Hvordan ser en original 1Y manifold ud??

Har endnu tilgode at se dens udformning, har selv tænkt tanken om man måske kunne modificere et eller andet så en sådan kunne passe på motoren i en T3...


den har du da set! den ligger på en palle her ;)
men har også tænkt på om der er plads til den!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #269 Dato: 10. Februar 2010 kl: 13:34:10 »
Har jeg det?? Der kan man bare se :D

Er den noget lig denne: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220548455431&ssPageName=ADME:X:RTQ:DE:1123

Det er godtnok til en SDI, ved ikke om den til 1Y'eren er magen til...

Har funderet lidt over det i løbet af formiddagen og et eller andet sted tror jeg ikke at det er den det ville gøre forskellen og jeg vil helst ikke til at punge ud til alt for mange forsøg så det ender nok med at der ryger hårtørrer på alligevel, med mindre der lige er en der kommer og siger "Det der er dit problem!" ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan