Forfatter Emne: Doka til hvide skilte!  (Læst 4614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CarstenAS

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Dato: 17. Juni 2009 kl: 14:22:26 »
Jeg sendte en anmeldelse til skat for at få prisen på afgiften til hvide nr. plader.
Efter 1 mdr. ringer jeg for at høre hvad de siger?  Det kender de ikke noget til og kan ikke finde papierne fra mig. De ringede 2 dage efter at jeg sendte det afsted, da jeg havde glemt et X. Så de har altså fået det!

Nå men jeg kunne bare køre til Skat Taastrup så kunne de finde beløbet med det samme. Det gjorde jeg så, men det kunne de ikke gøre med det samme det ville tage en uges tid!!!

Nu har jeg så lige fået alle papierne retur med en hilsen om at jeg skal vedlægge DOKUMENTATION FOR AT KØRETØJET KAN ÆNDRES TIL PERSONBIL (M1)

Hvad er nu det???

Der er ikke engang navn på afsenderen så forklaring kan jeg ikke få der!  Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal dokumentere...?
Carsten

Carsten

• Gæst
Doka til hvide skilte!
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2009 kl: 16:18:59 »
Jeg vik min vuderet on the spot i Taastrup. Det var intet probel, og tog ca ½ time + ½ times i ventetid
carsten

Mads-kaa

• Gæst
Doka til hvide skilte!
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2009 kl: 16:30:32 »
Citat fra: "Baja1500"
Så igang med det.... du kan vist heller ik få hvideplader på hvis du ik har sæderne i bilen....

Der er jo ikke noget krav om hvor mange sæder der mindst skal være i en hvidplade bil, så det tror jeg sgu ikke på.
Mon ikke det er en eller anden tosse som tror at en T3 normalt har en totalt vægt over 3500kg eller noget i den stil???

/Mads

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2009 kl: 17:22:56 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Baja1500"
Så igang med det.... du kan vist heller ik få hvideplader på hvis du ik har sæderne i bilen....

Der er jo ikke noget krav om hvor mange sæder der mindst skal være i en hvidplade bil, så det tror jeg sgu ikke på. Det skal jo fremgå af Reg. Att. hvor mange pladser der er.Mon ikke det er en eller anden tosse som tror at en T3 normalt har en totalt vægt over 3500kg eller noget i den stil??? Uanset en Tosse.

/Mads

Kurt
Kurt - 25115788

Offline CarstenAS

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #4 Dato: 17. Juni 2009 kl: 17:58:39 »
Jeg ved sku ikke havd de har gang i!  

De har billeder samt kopi af reg att.

Damen ved kassen indragede også den org. afgift fritagelse for mandskabevogn, da jeg under ingen omstændighedder måtte have den.  Men sjovt nok er den også kommet retur :D  :D

Der er betalt afgift til alm. gule pladerfor ca 10 år siden.
Carsten

Mads-kaa

• Gæst
Doka til hvide skilte!
« Svar #5 Dato: 17. Juni 2009 kl: 20:10:45 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Det skal jo fremgå af Reg. Att. hvor mange pladser der er.

Kurt

Men du må ikke køre i en gulplade bil med sæder bagi. Altså må det jo være sådan at du orientere dem om at du vil have X antal pladser og så skriver de det. I øvrigt kan man jo sagtens få der til at stå 2 el. 3 siddepladser.

/Mads

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #6 Dato: 17. Juni 2009 kl: 20:33:31 »
du skal allerførst køre til syn med sæder og seler monteret bagi når du så har din syns seddel i hånden kan du køre på skat og spørge på pris.... husk din kvittering fra synshallen. sådan gjorde jeg i århus. og da havde den gule plader på.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline CarstenAS

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #7 Dato: 17. Juni 2009 kl: 22:05:06 »
Problemet er at der ikke er plader på bilen endnu, om der skal gule eller hvide plader på afgøres når jeg får prisen på afgift.  

Hvis jeg syner den nu, som den er koster det jo 1000 kr. for at skifte farve på nr. pladerne. + et nyt syn med sæder i!
Carsten

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #8 Dato: 18. Juni 2009 kl: 06:51:50 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "KHSalvesen"
Det skal jo fremgå af Reg. Att. hvor mange pladser der er.

Kurt

Men du må ikke køre i en gulplade bil med sæder bagi. Så må du da have prøveplader på.Altså må det jo være sådan at du orientere dem om at du vil have X antal pladser og så skriver de det. I øvrigt kan man jo sagtens få der til at stå 2 el. 3 siddepladser. Bilen skal synes med et antal pladser, det er ikke noget man vælger.

/Mads

Er det ikke også den omvendte verden at beslutte farven på nummerpladen til sidst, istedet for først.

Men jeg kan godt forstå du søger en tilkendegivelse af prisen. Prøv da en tur mere derned. (Men man skal nok ikke bisse dem, så er der ingen rabat.)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #9 Dato: 18. Juni 2009 kl: 07:54:20 »
Citat fra: "opelhaj"
du skal allerførst køre til syn med sæder og seler monteret bagi

Hvorfor??
Jeg kørte ind til Skat i Århus og sagde noget i stil med: "Hvad skal jeg give for at få hvide plader på den her"
Derefter regnede den venlige dame en pris på noget nær 15000 ud og så sagde jeg "Det er sq alt for meget for den gamle kasse" og så gik vi ud og kiggede og endte med en pris på de ca. 8500,- :)

Ikke noget med sæder eller andet....Endnu :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline CarstenAS

• Hero Member
    • Vis profil
Doka til hvide skilte!
« Svar #10 Dato: 18. Juni 2009 kl: 14:55:26 »
Idag talte jeg men en ny mand hos skat.  Han kunne hellerikke forstå hvad jeg skulle dokumentere!  men han var ret sikke på at afgiften lå på omkring 10.000 kr.

Smerte grænsen havde jeg sat til 7000 kr. så måske den kan snakkes lidt ned ved fremvisning.!
Carsten