Alternativt tager du en tur i Biltema og indkøber en passende rulle rør, omløbere og det uundværlige kraveværktøj (du kan sagtens klare dig med det billigste sæt ) og så går du ellers i gang:
Klip de gamle rør - et ad gangen, og i den ende der vender mod hovedcylinderen, ca. 5 - 10 cm fra omløberen. Skub en stump slange ud over, og fastgør med et spændebånd. Pres en passende bolt i den anden ende, og sæt et spændebånd om. Så mister du ikke en masse bremsevæske, og måske ud over dele, der ikke har specielt godt af det.Kap røret på samme måde i den anden ende, men her behøver du så ikke lukke af for spild. Lav det nye rør efter det gamle, og husk så, at lægge 15 - 20 cm til, alt efter hvor du kapper....
(Husk, at se efter om det er enkelt, eller dobbeltkrave ) og når alt er skiftet: Udluftning!
Start med det hjul, der er længst fra hovedcylinderen og gå så fremad. Da bremserne er opdelt for / bag, skal der selvfølgelig kun udluftes der, hvor der er skiftet rør, - MEN! Skifter du dem alle, er du ude over dette til kommende syn.
Pøj pøj.
(Færdige sæt kan bl.a. købes hos T.Hansen, men ved ikke lige hvad de er udmålt efter. )