Forfatter Emne: Bremserør skal laves...  (Læst 3147 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Bremserør skal laves...
« Dato: 29. Juni 2009 kl: 10:40:49 »
desværre nej, så du er nok nødt til at sælge din dehler billigt til mig  :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Bremserør skal laves...
« Svar #1 Dato: 29. Juni 2009 kl: 13:43:07 »
Du skal nok regne med at der ikke er nogen der har lyst til at skrue ny rør sammen med de "gamle"  bremseslanger, så skaf et sæt rør og 4 ny slanger og et monteringssæt til dem, som består af nogle små buede pladeholdere af fjederstål plus låseclips.... og selvfølgelig 4 nye udluftningsskruer.... så har du en chance for at der er nogle herfra der vil dele en lørdag med dig på Gør Det Selv i Sydhavnen  :lol:

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Bremserør skal laves...
« Svar #2 Dato: 29. Juni 2009 kl: 18:37:31 »
Alternativt tager du en tur i Biltema og indkøber en passende rulle rør, omløbere og det uundværlige kraveværktøj (du kan sagtens klare dig med det billigste sæt ) og så går du ellers i gang:
Klip de gamle rør - et ad gangen, og i den ende der vender mod hovedcylinderen, ca. 5 - 10 cm fra omløberen. Skub en stump slange ud over, og fastgør med et spændebånd. Pres en passende bolt i den anden ende, og sæt et spændebånd om. Så mister du ikke en masse bremsevæske, og måske ud over dele, der ikke har specielt godt af det.Kap røret på samme måde i den anden ende, men her behøver du så ikke lukke af for spild. Lav det nye rør efter det gamle, og husk så, at lægge 15 - 20 cm til, alt efter hvor du kapper....
(Husk, at se efter om det er enkelt, eller dobbeltkrave ) og når alt er skiftet: Udluftning!
Start med det hjul, der er længst fra hovedcylinderen og gå så fremad. Da bremserne er opdelt for / bag, skal der selvfølgelig kun udluftes der, hvor der er skiftet rør, - MEN! Skifter du dem alle, er du ude over dette til kommende syn.
Pøj pøj.
(Færdige sæt kan bl.a. købes hos T.Hansen, men ved ikke lige hvad de er udmålt efter. )