Forfatter Emne: OT: Hvem har forstand på el i huse?  (Læst 1065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Dato: 03. Juli 2009 kl: 13:17:10 »
Jeg går her i de 97 grader, der nu er oppe på loftet og laver strøm i mit hus. Og jeg behøver ingen lange moralprædikener om, hvad man må og ikke må. På det felt er jeg fuldt oplyst.

Derfor er mit spørgsmål selvfølgelig rent teoretisk ;-)

Jeg har flyttet en væg, og derfor har jeg har et loftlampested, der ændrer status fra at være et lampested med korrespondance (i et gangareal) til at skulle arbejde parallelt med et andet lampested, der befinder sig i et værelse.

Der er selvf 0 i lampestedet, og som det er nu, ligger der lampeledningen (brun) fra korrespondancekredsløbet. Jeg forestiller mig nu at trække en ny lampeledning (brun) fra det lampested i værelset, det skal arbejde parallelt med, men må jeg lovligt gerne bare afblænde lampeledningen fra det gamle korrespondancekredsløb og lade den ligge skjult oppe under lampestedet?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

ivan

  • Gæst
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Svar #1 Dato: 03. Juli 2009 kl: 14:39:27 »
Ja det er OK, hvis den afmonterede ledning ligger bagved lampeudtaget i en dåse med en samlemuffe på!
Det er en forudsætning at man kan komme til lampeudtaget uden brug af værktøj!
mvh
Ivan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Svar #2 Dato: 03. Juli 2009 kl: 15:24:50 »
Super Tusind tak!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Svar #3 Dato: 04. Juli 2009 kl: 11:03:22 »
Så er jeg ved at trække kabler igennem nogle ribberør. Forbandet arbejde selv med søgefjeder indtil man har luret tricket. Ja - det er ikke mit, jeg har fundet det på nettet, men hold da helt kæft, hvor det virker:

Sejlgarn med et stykke køkkenrulle bundet i enden og så støvsugeren i den anden ende af ribberøret. Det tager ganske få sekunder - så er sejlgarnet igennem, og så kan man trække kablerne retur den anden vej. Skide godt tænkt!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Svar #4 Dato: 04. Juli 2009 kl: 13:40:49 »
Er det det tynde flexrør på ca 16 mm. udvendigt du omtaler Jarl,  det lyder rigtig spændende,  jeg har tit stået og forbande det lo..  Skal det ikke være en ret velfungerende støvsuger ?  

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Svar #5 Dato: 04. Juli 2009 kl: 15:42:28 »
Yes - det er lusede og billige 16 mm ribberør fra HN. Jeg har også bandet dem langt væk, men nu går det som en leg. Vi har en ganske almindelig støvsuger - den får lige et stykke Gaffa så den slutter tæt til røret, og så er det intet problem at suge gennem 20 meter. rør.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
OT: Hvem har forstand på el i huse?
« Svar #6 Dato: 04. Juli 2009 kl: 18:11:15 »
HELT UTROLIGT DU......   Tak for fidusen, den er faktisk guld værd, og god arbejdslyst der oppe mellem glasuld og andre forhindringer ha ha... Hvorfor skulle det lige gøres på årets varmeste dag, er der lidt masochist bag skægget...  :wink:

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!