Forfatter Emne: instrument problemer  (Læst 1962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LJensen

• Gæst
instrument problemer
« Dato: 13. Juli 2009 kl: 18:55:17 »
hej drenge og andet godtfolk,

jeg kan ikke få nogen som helst form for liv i instrumenterne i pimp camperen...jeg har tævet den en oven på, tjekket sikringer og rodet med multi-stikket bag på, men lige fedt er det...

hvad skal jeg gøre? står og skal afsted fredag og det ville være rat og se hvor meget go-go juice der er tilbage og hvor varm svinet er...

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
instrument problemer
« Svar #1 Dato: 13. Juli 2009 kl: 21:00:15 »
Hvad med olietryks og ladekontrol ? (De visuelle )  Er der lys i dem ? Blinkkontrol og fjernlysets kontrol ? Hvis alt er totalt uvirksomt, ville jeg hive instrumenthuset ud og inspicere forbindelserne omkring multistikket. Hvis muligt, ville jeg også lige teste spændingsregulatoren. Det er den trebenede "tingest" på bagsiden af instrumenterne. (Hedder sikkert noget med 7805, 78L5 e.l. ) og skal have + 12 volt på det ben længst mod venstre. Stel på det midterste, og så skal du kunne måle 5 volt på det sidste ben. De går meget sjældent i stykker, men hvis instrumenterne er totalt uvirksomme, er det en mulighed. Og sidst men ikke mindst: Stelforbindelse. Muligvis den roset du har siddende ovre ved din venstre dørstolpe. Der er en masse stelledninger samlet, så kig lige om skruen er rusten, og resten irret ?

LJensen

• Gæst
instrument problemer
« Svar #2 Dato: 13. Juli 2009 kl: 22:07:40 »
der er ikke rust omkring skruen i døren... de små lamper lyser, altså lade lampe, forvarmer, den blinkende røde over temp. måler, blink og langt lys..... jeg har været ude og smørre benene på temperatur måleren ude foran i køleren, men stadig uden ressultat. jeg går ud og måler spåndning i morgen...

nu er der også bøvl med olietrykket så det tyder mindre og mindre på en læsø tur...

Eva

• Gæst
instrument problemer
« Svar #3 Dato: 14. Juli 2009 kl: 09:53:05 »
**nu er der også bøvl med olietrykket **

Er det noget du ved, eller er det også en (meget sandsynlig)  instrumentfejl?

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
instrument problemer
« Svar #4 Dato: 14. Juli 2009 kl: 13:43:46 »
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=460&iItemId=135337

Hmm, gad vide hvordan den ser ud indeni?

Mystisk at en oliekølerbøf skal koste det seksdobbelte....
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
instrument problemer
« Svar #5 Dato: 14. Juli 2009 kl: 13:59:02 »
Termostaten er forskellen så man hurtigere kommer på driftstemperatur.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

LJensen

• Gæst
instrument problemer
« Svar #6 Dato: 16. Juli 2009 kl: 06:03:16 »
Biltema kan redde turen:
http://www.biltema.dk/products/productlist.asp?iSecId=460[/quote]

he he... ja blitema styre!  

det må blive på men anden side af weekenden, så splitter jeg pumpen ad og måler den efter...

vi vender frygtligt tilbage....

LJensen

• Gæst
instrument problemer
« Svar #7 Dato: 15. Marts 2010 kl: 20:37:51 »
så vækker vi lige den gamle tråd engang.

jeg tog bundkaret af idag, og fik renset filteret i sumpen, og ganske rigtigt, der var væsenlige mængder af flydende pakning, og mange års ophobning af olieslam.
Bundkaret er blevet vasket indenvendigt og udvendigt med white sprit, kanten er forsigtigt blevet slebet af med smergellerred for rester af pakning og jeg skal have et nyt returrør fra turbo'en til bundkaret.

det var noget mere besværligt at få bundkaret af end jeg troede, de to umbarco skruer der sidder mellem motoren og gearkassen, er sværre at komme til hvis man ikke liiiige har den rigtige top til skraldenøglen...

nå, pilsner og tv kalder... må skaffe reservedele i morgen...