Forfatter Emne: rensning af benzintank?? mm.  (Læst 2765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline la cour

• Full Member
    • Vis profil
rensning af benzintank?? mm.
« Dato: 17. Juli 2009 kl: 20:48:48 »
Så er jeg på ferie med caravellen, men bestemt ikke uden startproblemer (tre gange falckhjælp!!!)Det viste sig at den ikke helt arter sig. Først og fremmest hakkede den og kørte ujævnt efter længere tids kørsel og gik til sidst ud ved udkobling når man skulle bremse og i gang igen. Det har jeg måske fået løst nu ved at skifte rotor og dæksel, samt at rense karburatoren og udskifte filtre som var møgbeskidte.
Så håber jeg at det virker hele ferien, ellers har jeg haft lyst til at kigge nærmere på det vanagon syndrome som jeg har læst om her på t3nettet. Det lyder meget som min oplevelse.

Nå til emnet. Jeg tænkte om man kan rense sin benzintank, og hvordan gør man det nemmest?? Benzinfiltret nede ved tanken som jeg lige har skiftet igen bliver nemlig vildt hurtigt møget til:(. Tænker at det måske er pga af meget bundslam i benzintanken.
Men er der nogen ide i at rense tanken eller er det bare mig der er forkert på den??

mvh, fra campingpladsen
la cour
VW Caravelle 1,9 Benzin  1988

Mølle

• Gæst
rensning af benzintank?? mm.
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2009 kl: 21:18:08 »
Hvis jeg skulle rense tanken på en alm. T3 ville jeg nok bare pille den af og tømme fuldstændig. Skylle nogle gange med benz og ryste godt, så slammet kommer ud. Du kan vel ikke se, at filteret bliver fyldt med snask uden at pille det af. Det sidder jo lige efter pumpen umiddelbart efter tanken??? Det er klart, at hvis filteret hæmmer gennemstrømningen af benz. kan pumpen ikke levere det rette tryk til dysserne.

Det er godt nok lidt lige som at tisse i bukserne, men lidt trykluft i slangen til tanken kan måske redde din ferie.

held og lykke.